Gå til innhold

Ferie uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge synes dere det er forsvarlig å reise fra en 5-åring.

Han skal være sammen med besteforeldrene som han har kjempegod kontakt med og kjenner veldig godt.

Er 2 uker for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært borte fra hverandre før?

Skrevet

1 uke. Det gikk supert.

Skrevet

En 5åring tar nok neppe skade av 14 dager hos besteforeldrene.

Så om dere foreldre klarer dere 14 dager uten barnet (er nok ofte der det er verst;-)) så er det nok bare å reise og kose seg i vei :-)

Skrevet

Jeg hadde kjempegod kontakt med mine besteforeldre, så der bodde jeg innimellom. Vet ikke om det var hele 2 uker uten mamma, men ikke langt unna. Hun måtte ut å reise pga noe studier.

Har ihvertfall ikke gjort noen skade på meg. Elsket å være hos min mormor og morfar !

Skrevet

Vil tro at to uker kan gå greit, men du vet nok svaret selv..

Det du kan tenke på er hvorfor dere skal reise uten 5-åringen, kan hende han lurer på hvorfor han ikke får være med.

Skrevet

Det ser jeg overhodet ikke noe problem med.

God tur!

Skrevet

Det er fordi eldstebarnet som er skolebarn ikke kan være med pga skolen. Vil ikke la bare den ene få være med.

Vi skal på annen ferie med dem først, familieferie i 3 uker.

Skrevet

Høres ut som det blir flotte uker for alle!

God tur!!

Skrevet

Mest sannsynlig vil barnet stortrives. Og dere skal ikke se bort fra at dere møter en STOR og STOLT gutt/jente når dere kommer hjem.

Men et kort eller tre underveis gjør seg jo godt da. Godt for barnet å vite at dere ikke har glemt det. Og stas å få post....

Skrevet

Vi kommer da til å ringe hjem hver dag + skype så de får se oss på video osv.

Og selvsagt sende postkort, men ikke sikkert de kommer frem, det er laaangt.

Skrevet

Ypperlig med både skype og telefon, men det KAN bli for mye av det gode også. Barnet har jo også ferie - langt vekk fra "dumme mammaer og pappaer" - som det likevel lengter LITT etter. Så viktig å finne den gyldne middelveien. Lite nok kontakt til at barnet har ferie fra dere. Og mye nok til at det ikke lengter for mye. Bare dere kjenner barnet...

Og er man 5 år er vanligvis et postkort som har reist "halve jorda" mye mer stas enn en trøtt telefon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...