Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har bekkenløsning - har dere smerter hele dagen? Jeg har det- både dag og om natta - utrolig slitsomt! Har dere tips til hvordan dere kommer dere gjennom dagene? Går jo utover humøret, mann og de andre barna.... Det går ut av ledd også, får fatt det på plass hos fysioterapeuten min innimellom.

Er så lei....!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan være vondt hele døgnet, enten som kontinuerlig murring eller som knivstikk ved "gale" bevegelser. Om natten kan man sove på en tynn, glatt sovepose (sommerpose el.l.) for da glir man rundt når en snur seg istedetfor å løftekroppen, slipper da å våkne av smerter og sover bedre. Bruk en stor pute mellom beina som også dekker mellom anklene. Pass på å sove litt om dagen også f.eks. før ungene kommer hjem/skal hentes.

I bilen må du sette deg først og så svinge beina samlet inn, ikke skreve inn som vanlig, kan sitte på en plastpose for å skli lettere rundt hvis stetstoffet er skjurt.

Ikke støvsug, gulvvask eller dytte store handlekurver/bære tunge matposer. Bøy deg minst mulig og kanskje ha en stol på kjøkkenet til å hvile litt på når du rører i grytene til middag. Kan bruke en langkost til å samle leker på gulvet for så å sette seg ned når en tar dem oppi kurver o.l.

Mindre barn må lære å klatre litt inn i bil o.l. for mamma kan ikke bære som før for da får hun au i ryggen - ikke skyld på babyen da blir det bare verre med sjalusi osv.

Ellers må du kjenne etter hva som gir deg vondt, er du fin en dag kan neste bli verre fordi du har tatt for mye i på den fine dagen.

Når jeg var på det verste sist var stryking og litt støvtørk det eneste jeg kunne gjøre hjemme og var 100% sykemeldt. Jeg har aldri hatt så mye nystrøkent tøy hverken før eller siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...