Gå til innhold

Noen her med barn estimert over 4.5 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått estimert at babyen skal være over 4.5 kg.. hvordan var det hos dere? stemte det,og hvordan var fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble estimert til å være 4,7 kg. Han kom ut og var nesten 4,5 kg. Ble tatt med ks pga smalt bekken 30 timer etter første rie.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at babyen min var enorm og at jeg ikke måtte spise snop i julen. og hvis jeg nmådde termin ville han sende meg til sykehuset slik atde kunne se om de måtte sette i gang fødselen elleri ei pga str.. babyen min kom en uke før ternmin og veide 2900gram! Da var jeg hissig på legen som robbet meg fra julebrusen ja;)

Skrevet

Hos meg estimerte de babyen til å være 4 kg. Jeg trodde det var ved fødsel eller i alle fall termin. Det var jo selvfølgelig når de målte den.

De visste at han var stor, og jm visste at jeg ikke var klar over det, og sa ingenting siden jeg hadde litt angst fra sist gang.

Han var 4602 g. Fødselen var fin, men det var ganske vondt å få han ut.

Skrevet

Ikke for å skremme deg men min ble estimert til ca 4,1 kg og han var 5,2. Vektestimeringen var ca 14 dager før fødselen.

Skrevet

jeg har også smalt bekken,og har født et barn tidligere som var 3800 gr. det endte i kragebeinsbrudd. skal på ny vektestimering i slutten av neste uke,men er redd jeg har født før den tid. Hva var utslaget for at du fikk KS? virker som legene lukker ørene når jeg nevner det. jeg er livredd for fødselsskader når babyen er så stor og bekkenet så lite... :/

Skrevet

gutten min ble målt til å være mellom 4.3 og 4.8 på UL da jeg var på overtidskontroll (fikk ikke målt hodet siden han lå godt nede i bekkenet, så det er basert på de andre målene). Han var rett over 4.5 kg, og fødselen gikk fint, til tross for at jeg var førstegangsfødende. Han ble hjulpet litt med vakuum pga synkende fosterlyd helt på slutten.

Skrevet

Han kom aldri ned i bekkenet. Lå og stanget og fikk en stor fostersvulst (hevelse i hodet). Hadde blåmerker i hodet og blåveis rundt det ene øye. Hadde da ligget med 9 cm åpning lenge.

Har du tatt røntgen ?

Skrevet

Eldste ble estimert til å være ca 4800 g ved termin, hun kom en uke etter termin og var da 4000 g. bekkenet mitt var derimot for smalt så hun kom ikke ned, og det endte med keisersnitt etter 36 timer med rier.. Fikk planlagt keisersnitt denne gangen, fikk ikke vite hvor stor de trodde hun ville være, bare at hun var "normal" -hun var 3835 g en uke før termin..

Skrevet

Nr. 2 ble også tatt med ks (planlagt). Hun var estimert til å være 3,9 ved termin. Hun veide nesten 4,2 kg 8 dager før termin.

Skrevet

jeg har vært inne å skulle tatt røntgen 2 ganger np men blir bare sendt hjem igjen. men jeg vet jeg har smalt bekken fra forrige fødsel,men (??) de skjønner liksom ikke alvoret føler jeg. jeg kan godt ta de smertene en fødsel innebærer det er jo ikke der det ligger,har jo trossa lt gjrot det før,men det som er ,er at jeg er bekymret for barnet. Jeg er livredd det skal bli haste -ks. eller at barnet sitter fast osv osv,Har også ligget i seteleie nesten hele svskapet,men har endelig snudd seg..

Nå har jo slimproppen gått også..

Hva gjør jeg da?? Om fødselen starter? Det er vel forseint å skrike seg til ks da?

Skrevet

Fikk estimert babyen til ca. 4 kg rundt termin. Hun kom 13 dager over termin og veide 4340 gr. Planla og gjennomførte vaginal fødsel med lystgass og epidural, uten vakuum/tang. Tok 26 timer fra første ri til hun var ute, inkl. 1,5 time med pressrier. Det var vondt, men jeg tror ikke det var verre for meg enn for de som føder mindre barn. Det er jo hodet som uansett er det verste å få ut. Min datter hadde en hodeomkrets på 36 cm, som er ganske normalt, tror jeg.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde ringt føden med en gang, jeg.

Skjønner godt at du synes det er litt skummelt. Merkelig at de ikke hører på deg.

I min journal fra første ks, sto det et notat fra legen på sykehuset at hvis babyen var over 4 kg så måtte det bli ks, men hvis babyen var mindre så kunne jeg velge selv.

Tok aldri røntgen, men kan tenke meg at siden lillegutt var så blå og hadde så store hevelser, så er bekkenet mitt veldig smalt.

Når jeg var inne til samtale med nr. 2, så spurte de om jeg ville bli veldig skuffet om de nektet meg ks siden hun var estimert til "bare" 3,8 kg. Da sa jeg at jeg helst vil føde normalt men føler ikke at det er forsvarlig med tanke på at de kan ta feil på estimeringen.

Det sa legen seg enig i, og som du ser så veide hun nesten 4,2 kg, så det var 400 gram feilberegning + litt til siden hun ble født 8 dager før termin. Over en halvkilo feilberegning er ganske mye.

Huff, håper det ordner seg for deg og at du får ks : )

Skrevet

Estimert til å være mellom 3800 og 4000 gram. Var 4600.. Fødselen var jævli.. enkelt og greit! I tillegg var hun 39 cm rundt hodet.

Skrevet

Gullet vårt ble estimert til 4300 gram til termin, men 8 dager over termin kom hun 3860 gram og 52 cm lang! Så tror ikke alltid det stemmer altså, men kan jo gå begge veier! Fødselen var laaaaang, men det gikk da greit! Men så var hun jo ikke fryktelig stor heller da - 35 rundt hodet, og det er jo det som baner vei :) Og ja, større baby tilsier ofte større hodeomkrets, men ikke alltid der heller! Ei veninde fikk en pjokk på nesten 5kg, men hodeomkretsen var 36cm, og fødselen overkommelig selv om hun var førstegangs! Men skjønner godt du blir engstelig, det var jeg også... ;en verdens nydeligste tulle ble resultatet :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...