Gå til innhold

Plikt å stille opp i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryktelig egoistisk av meg, men har ikke lyst..Mannen min og jeg har tre ukers ferie i sommer, og dette er helga i "midten"..Blir veldig bundet opp, og føler ikke vi kommer oss noen sted..

Er ei venninne av meg..Ikke ei nær ei(dvs finner aldri på ting alene med henne), men vi vanker i samme vennegjeng..Vil jo ikke såre eller virke frekk, men saken er den at jeg føler dette ødelegger hele ferien min:(

Får dårlig samvittighet når jeg tenker slik om hennes store dag, men klarer ikke være positiv:( Fikk innbydelsen for 5 måneder siden, så kan liksom ikke ta en spansk en, og si at tur er bestilt osv. heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg lært om bryllup at "Stor ære gjør den som ber, større ære den som lar seg be." Så må du selv vurdere om du ønsker å gjøre venninnen denne "større ære", eller om heller prioriterer andre ting.

Skrevet

Hvis du fikk invitasjonen for 5 mnd. siden syntes jeg det ville være uhøflig å ikke dra. Dere burde svart med en gang at det ikke passet, ellers så vil paret føle seg som ikke bra nok for dere hvis dere først nå har funnet noe mer interessant å gjøre enn å være med i bryllupet. Og har dere allerede sagt ja vil det hvertfall være frekt å trekke seg nå!

Skrevet

Jeg syns ikke dere trenger å dra og ville helt klart forstått det med ferien om det var mitt brylupp dere var bedt i.

Jeg er allerede gift og tok ikke for gitt at de som vi ba kunne komme uansett hvilken grunn de hadde. jeg trengte ikke deres grunn men bare godtok at de ikke kunne komme.

Skrevet

Skal dere dra bort da?

Jeg synes dere skal dra. Hvorfor ødelegger dette bryllupet hele ferien? Det er midt i ferien, men dere kan jo dra bort før og etter. Med mindre dere skal reise langt bort, og må være borte hele ferien.

Skrevet

Jeg synes du heller skal dra på ferie, siden det er mer en bekjent enn en venninne. Hadde i hvertfall jeg gjort.Hadde vært helt andreledes om det hadde vært en nær venninne...

Skrevet

Jeg hadde blitt såret hvis jeg var bruden - og iallfall hvis du sier fra etter 5 måneder. Da virker det så beregnende; at du har sittet og veid pro et contra bryllup eller ferie. Hadde vært mer realt å si fra med en gang.

Det er en grunn til at man ber folk i bryllup, og man bør ha svært gode grunner for ikke å dra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...