Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Har aldri skjønt meg på folk som klager over at de har dårlig tid feks på grunn av opppussing! Oppussing er faktisk et gode som du velger å gjøre. Da velger du bort tid som du kunne hatt med barna istede. Noen barn lever hele småbarnsperioden sin med oppussing..stakkars dem sier jeg! Så kommer foreldre å klager over hvor dårlig tid dem har? Eller folk som klager over at de aldri får tid til å lese ei bok de så lenge har hatt lyst til, eller å trene, eller å slappe av ei helg. Men, de mååå jo jobbe 24 seven for de har så dårlig råd. Hva med å kutte ut den ene bilen da? Så får du bedre råd Det handler om prioitere. Man kan velge det man vil, visst man virkelig har lyst til det Kansje man innerst inne virkelig ikke har lyst?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 "Det handler om prioitere. Man kan velge det man vil, visst man virkelig har lyst til det" Så sant, så sant: Hørte engang følgende lille historie. En danske som var utstasjonert på Grønland kom i samtale med en inuitt (eskimo). Han klagde seg over at han ikke hadde tid: Da sa inuitten. Du lyver! Du har nøyaktig like mye tid som alle andre. Også ditt døgn har 24 timer, hvert på 60 minutter. Men hvordan BRUKER du de minuttene? Så det handler om å prioritere. Ingen har tid til alt. Alle har tid til det de prioriterer høyest (bevisst eller ubevisst).
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Eg er kjempeenig! Eit venepar av meg skal til syden i sommer, ikkje billig tur, men dei klager over at dei ikkje har råd til å dra på kafe osv osv osv Alt handler om prioriteringar! Då eg hadde dårleg råd så var ikkje kler, sydenturar og slike "luksus"ting førstepri.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Mye klaging på tid er det nok. Synes mange lever i en stresset hverdag, og haster hit og dit. Lite tid med barna, for mye på jobb, får ikke gjort ditt, må gjøre datt. Tiden går alt for fort til at man ikke skal nyte den. Forsak noen goder, la huset bli skitten. Ingen dør av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå