Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta har fått en helt enorm betennelse i et gnagsår fra 17 mai. Det er helt tydelig fryktelig vondt for henne, men såret må jo renses og slikt, og jeg må gjøre det.

Hun hyler og skriker og gråter bare jeg nevner for henne at vi må fikse det eller bytte plaster før leggetid.

I sted, så gikk hun helt i filler, sparket og slo og dyttet meg vekk. Jeg brukte over en time på å få renset det skikkelig (mye løs hud som jeg forsiktig (hun sa selv det ikke var vondt) fjernet, renset godt med pyrisept og hadde på bacimycin slik at det skal trekke ut verken.

Men for i det heletatt å få gjort det, så måtte jeg rett og slett sette meg over henne, med det andre beinet hennes under mitt, holde fast armen hennes og tvinge henne. Jeg vet det var brutalt og hardhendt, og jeg synes det var SÅ grusomt egentlig. Jeg vet at jeg kunne latt være å gjøre det, men da ville byllen bare vært enorm i morgen tidlig:(

Er alle ting som er vondt en sånn kamp med ungene? Pleier de å dytte vekk og hyle som om døden er nær?

Jeg må ærlig innrømme at når jeg for 10 gang forklarte henne at dersom hun bare lå stille så kom ting til å gå mye fortere og være mindre vondt. Men det hører hun liksom ikke eller noe.

Gruer meg rått til å rense det i morgen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en kamp med frøkna jeg i morges, der jeg måtte tvinge bena hennes fra hverandre og vaske henne i skrittet. Hun har vært bleiefri i flere mnd, men de siste dagene har hun klaget over vondt i tissen. Hun var helt rød i morges, så det måtte vaskes og smøres. Ikke noe gøy når hun vrir seg og gråter HØYT!

Skrevet

Er det ikke slik at lunket vann med ren grønnsåpe kan gjøre susen tro? Mener det var det faren min brukte på foten min engang.

Gnagsår er ikke godt nei!

Skrevet

Hadde en periode med tvangspussing av tenner. Ikke morsomt, men gjør det jo kun for deres eget beste.

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Se om du får henne til å sitte med foten i grønnsåpevann. Det bruker jeg å gjøre når jeg har gnagssår. Grønnsåpevann hjelper jo også mot vondter i underlivet.

Skrevet

Det kan jeg nok gjøre, har det noen effekt på verkebyllen da? Den er jo enorm og det renner gul guffe av den:(

Skrevet

En balje med grønnsåpe vann gjør samme nytten som pyrisept. Er mye mindre smertefullt og gjør samme nytten! Prøv heller det, så slipper vesla å få helt skrekken. =) 10 min i balja og plaster og så er det gjort. Lykke til.

Skrevet

Min mor hadde fæle gnagsår som verket en gang, hun brukte da grønnsåpevann for å rense. Ble så fint så. I jobben min, som sykepleier, bruker vi også grønnsåpevann for å rense enkelte typer sår, i rompa feks. Effektivt samtidig med at man slipper å gni på såret, klapper det bare tørt med kompresser.

Skrevet

ikke for å skremme deg, men jeg kjente en som fikk skikkelig betennelse i gnagsår, endte opp med at hele leggen liksom ble betent inni, og han måtte bruke krykker og sånn. fikk noe tabl eller krem av legen.

så hvis det er skikkelig ille ville jeg tatt en tur til legen.

ellers er jeg ebig i at grønnsåpebad er tingen. men det finnes betennelsedempende salver hvis det er ille, på resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...