Gå til innhold

Hihi måtte le litt da.. =P RIngte nettopp på døren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der står det en gutt, ser han ser litt overrasket ut når jeg åpner, gjemmer røyken bak ryggen. Han så ut som han var på min alder.

Så spør han da "har du mor eller far hjemme?"

"Mor eller far?" Spør jeg ganske overraskende tilbake.

Så får han etterhvert frem et "du bor her kanskje du, så så ung ut å jaja.." (prøve å ro seg bort).

Han skulle i allefall selge fisk =P

Men altså jeg må jo se ung ut jeg da.. Er jo tross alt midt i tyveårene da! ;o)

Men jeg stusset på at han sto der å røyka! Han skal jo selge noe..

Bare jeg som syns det er litt, tja.. ikke sånn en selger bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat et salgstriks å stå og røyke når man skal selge noe nei. Eller når man ringer på døren til noen uansett grunn

Skrevet

hehe,ta det som ett komplemang :) jeg blir 25 år neste mnd,og må av og til vise legitimasjon når jeg skal handle meg røyk hehe...og jeg ser faktisk ikke SÅ ung ut :P spurte hvorfor hun spurte meg om det sist jeg ble spurt "fordi du er så liten" fikk jeg i svar da hehe...

Skrevet

Men jeg begynte å tenke litt nå.. Kanskje sett litt for mange filmer, å så er jeg litt redd av meg..

Han sto jo der å røyka, en ung mann. Ble paff da jeg åpnet døren. Spurte etter mamma og pappa. Å når jeg svarte det jeg gjordet så sa han jo "du bor kanskje her alene du".

Da sa han plutselig at han kom fra fiskebilen. Nevnte en hel haug med fisk. Da han spurte hva vi spiste mest av, å jeg svarte laks, så sa han at det var de nettopp blitt utsolgt for.

Syns alt skurrer egentlig. Så heller ingen bil, eller hørte noen slik stor bil i nærheten.

Jeg er alene, å de jeg leier hos er ikke hjemme i helgen. Det er et ganse stille og rolig strøk egentlig.

Men dette syns jeg var litt ekkelt.. =S

Skrevet

Ha for sikkerhetsskyld døra låst og tlf. i nærheten!

Skrevet

Litt pussig ja. Kan du ringe noen av naboene og spørre om de også fikk ham på døra? Kanskje de så fiskebilden? men mest sannsynlig er det ingenting.

Skrevet

Fiskebilen kommer her og en til to ganger i mnd. To forskjellige derfra har spurt meg også om mamma eller pappa er hjemme. Jeg er 23, og begge beklaget seg veldig, men de syns jeg så så ung ut.

Skrevet

Jeg gikk over til naboen å spurte om hun også hadde hatt besøk. Å det hadde hun.

Men for å ta begynnelsen først: For under 8 uker siden så hadde hun besøk av den ordentlige fiskebilen. De hadde logo å alt på bilen, sånn ordentlig fiskebil. Hun syns de var for dyre, å da protesterer jo selgere å prøver seg. Hun sa hun måtte se neste gang, å da sa de at de ko tilbake om 8 uker.

Så til dagens episode: Han her gav seg med en gang. Gikk uten å liksom tenke noe med på at han ikke fikk solgt.

Nabodama så en bil, men det var ingen fiskebil. Fiskebilen pleier å stå på en snuplass rett utenfor her. Denne bilen sto parkert midt i bakken. En svart personbil av et slag. Mer så hun ikke. Men noen fiskebil var det ikke.

Men hun syns også han gav seg altfor fort. Jeg er bare litt redd for at det er noen som prøver å finne ut hvilke hus det er folk i. Jeg har kjellervindu folk kan komme seg inn i kjelleren og rett opp i stua. Men nå vet de jo at det er folk hos meg da.. Eller de vet at jeg er her.

På torsdagen så var det innbrudd i et nabolag ikke langt herfra. De lusker rundt. Derofr ble jeg litt ekstra bekymret.

Burde man ringe politiet når man syns det lusker folk rundt som ikke har noe der å gjøre?

Skrevet

De fra fiskebilen har et sånt id-kort hengende rundt halsen. Også godt synlig om vinteren, for i vinter hadde de på kjeledress, og fortsatt hang det utenpå. Hadde han det da?

Skrevet

De har sikkert nok å gjøre og kommer sikkert ikke, men det er jo greit at de vet at det er noen som lusker rundt der. Så vet de det når de får neste innbruddsvarsel.

Skrevet

Kjære deg, har det vært innbrudd i nabolaget ring politiet og si i fra om dagens hendelse. Kanskje naboene kan holde deg med selskap? :)

Skrevet

Nei, han hadde ingenting.. Jeg hadde egentlig tenkt å si at jeg ikke ser noen fiskebil. Men han gikk så fort.

For han ramset opp en del fisk. Så spurte han hva vi spiste mest av. Da svarte jeg laks. Så sa han, litt sånn påtatt: "nei der solgte vi siste rest akkurat" Så gikk han liksom uten noe mer spm. om jeg ville ha noe annet.

Skrevet

kunne jo tatt nr på bilen, så skjer det noe så har du både signalement og bilnr. Gjøre det lettere for politiet å ta dem.

Skrevet

Jeg så jo ingen bil. Å nabodama klarte ikke å lese bilnr. fra der hun sto..

Skrevet

Så utrolig pussig! Akkurat det samme skjedde meg for et år siden (jeg er 28 nå) og det som var mest rart var at han også skulle fisk!!! Han sa "mor eller far" han også, og jeg bare stod og så litt rart på ham en stund, før han reagerte og sa "ehh..." og ble temmelig flau! Synes det bare var morsomt å lese dette -akkurat den samme historien faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...