Treningsmamma har født ♥ Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Minsten på 7 mnd har blitt lagt uten å sovne ved puppen i ca 3 uker. Han får pupp, derette legger jeg han i sin seng. Problemet er at han blir hysterisk og holder det gående i både 1,2 og 3 timer før han sovner. Vi stryker, synger og sitter ved siden av han, tilbyr vann på flaske. Ingenting hjelper. Både jeg og far bytter på dagene slik at han får litt variasjon. Dette hender også på natten. Er ganske trøtt og rådvill nå. Han må jo lære seg dette da vi skal ha barnevakt snart. Hvis man tar han opp er alt bra. Blir så frustrert og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med stabeistet mitt. Kan noen hjelpe meg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Har du prøvd opp-ned-metoden? Hører mye bra om den her inne=)
Gjest yrild Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 jeg støtter rådet om op ned metoden :-) Fungerte kjempebra her! Ta ham opp når han skriker og legg han ned igjen med en gang han er rolig (uten byssing hvis det går). Første kvelden kan det ta laaaaang tid, men så blir det (hos oss fungerte det ihvertfall) kortere og kortere opp-nedtid for hver kveld. Nå sovner lillemann av seg selv nesten hver kveld her :-)
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2009 Takk for svar. Er dette en god metode på natten også? Skal prøve dette i kveld )
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 3 tima??? å shit sir æ bare.... Æ syns gutten min bruke lang tid på å sovne om han bruke 3 minutta :-P Ja, opp-ned metoden for alle pengan :-) Du sir jo at han roe sæ når du tar han opp? :-) me engang han roe sæ,så legge du han ned igjen ;-) Lykke til så mye! Dokker må være så ufattelig sliten å nestn grue dokker til leggetid :-/
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Støtter den opp-ned metoden 100%. Kanskje ikke den fungerer for alle men ville ihvertfall prøvd den. Som for en annen her over så brukte vi også noen kvelder for jeg kunne legge han ned i sengen uten å grine. Noen ganger måtte jeg sitte litt hos han og holde han i handen for at han skulle roe seg, men han gråt ikke lenger. Så når jeg merket at han roet seg selv og sovnet fint så sluttet jeg med det. Nå bare legger jeg han i sengen med kosekluten, gir nattakos og går ut. Han sovner nesten med en gang, noen ganger må jeg inn og gi han smokken hvis han har mistet den. Har ikke noen erfaring med å prøve den ut på natten, der har han vart grei og lagt seg fint og sovnet igjen etter spising. Lykke til!
mosegrisen Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Høres helt utrolig slitsomt ut. Her så brukte vi og den metoden, uten at jeg visste at den hadde et navn, hehe. MEN vi fant fort ut at lukten av meg skapte mer hysteri enn hjelp, så jeg har holdt meg helt unna. Blir vel omtrent som lukten av nystekte boller uten at man får smake for dem... Det kan sikkert ta en stund uansett, men om pappan klarer å ta den delen alene så kanskje det går litt fortere for mini å forstå hva dere vil? Lykke til i alle fall, jeg har veldig medfølelse, den hylingen er FORFERDELIG!!. (jeg lå med puten over hodet i et annet rom og snufset selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå