Gå til innhold

Dere som har/har hatt bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere bra igjen/bedre med fysioterapi behandling eller må det en kiropraktor eller manulellterapaut til?

Er bare i uke 21, og jeg blir verre og verre for hver dag. Nå klarer jeg nesten ikke å gå. Har skikkelig panikk for å bli "invalid". Første time hos fysio er på mandag, men lurer litt på om det i det hele tatt er noe hun kan gjøre for å få meg bra igjen. Kan jo ikke sitte i ro i 19 uker til.....

Trenger litt oppmuntring og gjerne noen solskinnshistorier!

Videoannonse
Annonse
Gjest biss med twins
Skrevet

Kommer litt an på graden av bekkenløsning det da..jeg havnet i rullestol, så ingen solskinnshistorie her dessverre;) Jeg var hos fysio en-to ganger i uka og følte meg ganske mye bedre etterpå, håper det vil hjelpe for deg også. Nå fikk jeg ikke gå lenger enn til uke 29 da, men det var i hvert fall mer enn nok for bekkenet:)

Har du varmepute? anbefales på det sterkeste!!

Skrevet

Ein ting eg kan love deg og det er at ein fysioterapaut kan ikkje gjera deg frisk.....men lindre symptomene ja!!! Eg var 100%sm frå starten av februar med termin i starten av juni......50% frå desember til februar.

Eg var hos fysion ein til to dagar i uka og klarte å holde det i sjakk med det, eg var ikkje så ille at eg havna i rullestol men det skulle ikkje mykje til før eg låg rett ut og klarte knapt å gå frå sofaen og inn på kjøkkenet, ca 10m......

Eg har faktisk fått problemer med symfysen nå tidlig på året........2,5år etter fødsel....er min nr 2 og hadde ingen problemer med bl med nr 1.

Skrevet

Jeg gikk til fysio 2-3 ganger i uka, og det hjalp meg så jeg klarte å holde meg gående og i jobb til jeg skulle ut i permisjon. Jeg ble aldri 100% bra, men var MYE bedre etter fysio enn før. Sørg for å få en fysioterapeut som er kurset i bekkenløsning. Feil behandling kan gjøre det mye verre. Kiropraktor skal man vel ikke bruke på bekkenløsning, pga at det er så liten margin som skal til for å forverre i stedet for å forbedre. Det var det jeg fikk beskjed om i hvertfall.

Sørg også for å fortsette fysiobehandling etter fødsel, for å trene opp igjen bekkenet. Jeg var "tøff i trynet" og gav f... i det, og nå sliter jeg fortsatt med bekkensmerter snart 2 år etter fødsel.

Gjest biss med twins
Skrevet

Sørg også for å fortsette fysiobehandling etter fødsel, for å trene opp igjen bekkenet. Jeg var "tøff i trynet" og gav f... i det, og nå sliter jeg fortsatt med bekkensmerter snart 2 år etter fødsel.

Akkurat det samme her. Jeg har vært teit og ikke tatt i mot alle tilbudene og det får jeg igjen for nå..men jeg tenkte ikke på det heller da jentene kom og alt var så kritisk.

Gjest biss med twins
Skrevet

Stakkars Leandermamma da, dritbra oppmuntring liksom=) Ikke sikkert at du blir så ille da, det er jo positivt at du skal til fysio nå så må du bare ta det derfra. Lykke til i hvert fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...