Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 jeg holder på å bli gal! jeg klarer ikke å slutte og røyke! er 28 uker på mandag, jeg har sluttet og sprukket, sluttet og sprukket gjennom hele svangerskapet! går hele tiden med en ekkel klump i magen pga jeg er livredd det skal skje noe med gutten i magen.. får inntrykk av at alle andre klarer det,bare ikke jeg.. jeg er da ikke mindre glad i babyen min en andre mødre er! jeg føler meg helt forferdelig , som verdens dårligste mor, jeg hater meg selv pga jeg er så svak..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Kanskje klumpen i magen din er babyen din som skriker etter hjelp...Jeg sluttet på dagen jeg fikk positiv graviditetstest.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 så flink du er da! du har tydeligvis ikke forstått noen ting. det var råd og støtte jeg var ute etter,ikke ondskapsfulle bemerkninger..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 jeg klarte ikke slutte røyke med den første min, men jeg fikk utrolig dårlig samvittighet når han kom ut av meg , har dårlig samvittighet ang. det enda, han er nå 8 år... Med neste man slutta jeg på dagen, fordi jeg visste hvilken samvittighet dette ga meg sist ikke sant. press deg selv til det ytterste med denne røykslutten.. Du kan komme til å angre resten av livet ditt. Vær så snill å slutt, du klarer det hvis du absolutt må...og du må slutte nå...Kast all røyken din NÅ!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 jeg Vet du har rett! det er derfor jeg blir så utrolig forbannet på meg selv!! men jeg gir meg ikke..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Ønsker deg masse lykke til! Jeg klarte å slutte på dagen når jeg ventet nr 1. Begynnte å røyke igjen da han var 8 mnd. Da jeg ble gravid med nr 2 klarte jeg ikke å slutte. Røykte veldig lite da..men. Nr 1 ble født med alvorlig hjertefeil, og cerebral parese. Nr 2 frisk og rask. Selvfølgelig er det ikke bra å røyke under svangerskapet. Men ting kan selv om man ikke røyker
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Jeg klarte ikke slutte med nr1 - dårlig samvittighet, frisk og rask jente, men nå vet jeg hva jeg gjorde. Det visste jeg ikke da. Hadde jeg visst det hadde jeg sluttet, men jeg vet så godt hvordan du har det. Denne gangen har jeg sluttet:-) Lykke til uansett! Jeg dømmer ingen!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Forstår deg godt... Jeg har klart å slutte, men suget er der KONSTANT! Blir ikke særlig bedre av at mannen røyker heller... Men har du prøvd hypnose? En venninne som var storrøyker klarte faktisk å slutte å røyke ved hjelp av hypnose...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Her er fordelene hvis du slutter å røyke!! Og hvis du snur litt på det, så ser du hva røyking kan føre til om du ikke slutter. Synes dette burde være motivasjon nok jeg. Prøv å se om du ikke kan lide litt med røyksuget noen måneder så du sikrer at barnet ditt får et bedre liv. Tror du at du kan klare det? Jeg fant dette på nettet: -Røykfrihet gjør at barnet får bedre næring. Det øker sjansen for normal organutvikling og normal fødselsvekt. -Røykfrihet reduserer risikoen for at barnet blir født for tidlig. -Røykfrihet reduserer risikoen for spontanabort, og for fosterdød sent i svangerskapet. -Røykfrihet når du er gravid påvirker også helsen til barnet etter at det er født: -Røykfrihet reduserer risikoen for krybbedød. -Røykfrihet reduserer risikoen for at barnet får astma og luftveisinfeksjoner. -Røykfrihet reduserer risikoen for at barnet får atferdsforstyrrelser og lese- og skriveproblemer. Det aller værste jeg ser er gravide som røyker. Noe mer egoistisk skal man lete lenge etter. Sorry, men slik er det bare. Ja, jeg dømmer deg. Jeg er ikke noe dømmende menneske, men dette synes jeg ikke er akseptabelt når man har ansvaret for et annet liv. Håper du slutter å røyke de siste ukene i alle fall. Og jeg håper inderlig det ikke er for sent! Beklager om du føler deg støtt, men kanskje du burde se realiteten i øynene snart. Du har all grunn til å føle deg svak.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Tenk positivt. For hver røyk mindre du klarer så er det faktisk bedre for barnet. Det er stor forskjell på en røyk om dagen og ti stykker for eksempel. Det beste er jo om du klarer å holde deg helt unna, men det hjelper å kutte ned også! Og hvis du virkelig er bekymret synes jeg du skal prate med jordmora eller legen du går til slik at du kan bli beroliget. Da får du ekstra oppfølging hvis det skulle trenges, og hvis ikke er jo det godt å vite også tenker jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 du må gjerne dømme meg, jeg dømmer meg selv også. når suget er som verst så er jeg verdensmester i å gi meg selv gode unnskyldninger til å røyke. da er det kroppen som snakker hvis du forstår, så med en gang jeg har tatt røyken kobler hjerna seg inn og da hater jeg meg selv for jeg har vært så svak.. har vært flere ganger på sykehuset for og sjekke at alt er bra med babyen pga angst hi
frøya79 Skrevet 23. mai 2009 #12 Skrevet 23. mai 2009 Selvfølgelig er det beste å slutte helt, men klarer du det ikke er det viktigste at du begrenser det så mye du kan. At du ikke gir opp og tenker jaja, da kan jeg jo bare røyke løs, siden jeg røyker uansett. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 jeg har prøvd å prate med lege,jordmor og de på sykehuset men det er ingen som sier noe. bare : ja det beste er jo å slutte,men.." var på sykehuset for å sjekke babyen for noen dager siden pga angst for at jeg har skadet ungen. gråt nesten av redsel men det virket som om legen ikke ville snakke om det.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå