Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Trenger litt rengjøringstips...støvsugeren er så tung å komme til med overalt, og skureklut, blir ikke støvet bare liggende da? Mener jeg har hørt at å tørrmoppe er det beste til hverdags? Og hva med de engangsklutene fra JIF f.eks, er de ok? Ikke så miljøvennlig kanskje...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har en tørrmopp fra Enjo og den syns jeg er genial. Støvet og sånn henger fast i moppen, men ikke sand, så det trenger jeg feiebrett eller klut til å tørke opp. Drar med seg hår og alt mulig ) Og gjenbruk, så det føles "miljøvennlig" ) Engangsmoppene har jeg ikke prøvd. Må alltid tørrmoppe eller støvsuge før jeg vasker med våtmopp for jeg får helt noia av alt håret og støvet som vikler seg inn i fingrene når jeg vrir opp moppen *urk*
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Hvis man vasker/støvsuger "ofte" ville jeg mye heller tørrmoppet enn bare vasket, siden det legger seg igjen såperester i gulvet ved vask (med mindre man vasker bare med vann og microfiber da).
Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Æ støvsuge først og bruke skikkelig grønnsåpevann og mopp etterpå ;-) Men da støvsugern våres va ødelagt ei stund for nån år sia, så brukte æ tørrmoppe først for å ta vekk støvet og bruke skikkelig grønnsåpevann etterpå :-) Elske grønnsåpelukta, e sååå reint da :-P Åsså e dn antibakteriell, så føle d e reinere også :-)
-trollemor- Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 hmmm, med en gang jeg leste, tenkte jeg .- JA TAKK BEGGE DELER - Men her går det i, støvsuging veldig ofte. Og i det siste (etter småen har blitt mer aktiv på gulvet) har jeg begynt å vaske gulvet veldig ofte, kanskje 2-3 ganger uken. Støvsugeren tar vel gjerne bare det overflatiske smuler etc. Men tørrmopp tar i dybden, tar all støv. men enn våtmopp vasker og tar alt støv i samme slengen + at man får en god lukt elsker grønnsåpe lukten! Men liker ikke at jif tørrmoppene på butikken koster oppimot 60 kr, derimot blir det mer støvsuging. Har en våtmopp som jeg vasker av og til i vaskemaskinen, og av og til bruker jeg våtmopp fra Jif MEN et kjempegodt tips til alle husmødre (om dere ikke allerede gjør det da...) Jeg fyller en sprayflaske med vann og grønnsåpe, sprayer over der jeg skal vaske (våtmoppen fukter jeg under vann før jeg begynner og sprayer lett med såpevann rett på moppekluten) Og det er så lett å ta det frem, spray på gulvet og vask, og gulvet er rent. Er det en vanskelig flekk, spray en god dusj, vent ca 1 min.. og vask over og VIPS borte vekk og rent Når moppekluten er ren og tørr, legger jeg den over flasken i skapen. Ved siden av jif til vindu/speil med klut og ved siden av flasken med jif til bad med en egen klut. vell, ble litt mye husmorprat....
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Tørrmoppen først, så en kjapp runde med våtmoppen etterpå Og så må jeg fram med bøtta og skikkelig grønnsåpevann en gang i blandt også da, bare for lukta sin del - og jeg føler det blir litt reinere også! Men sånn når det bare er litt støvete så går jeg over med tørrmoppen bare - funker supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå