*toppris* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Blir så J lei! Etter at det flyttet nye folk inn over meg her i blokken er det konstant klikk klakk og hopping der oppe!! Faens dritt.. og på nattestid flytter de møbler!! Hva faen er problemet?! og de har vel bodd der i ca 5 mnd nå så er nok ikke selve møbleringen de fortsatt driver med... Kjærringen der går F med høy hælte sko inne og jeg blir gaaaaal!!! Tenker ikke på at det bor folk under nei!! *ARGH* vurderte tøfler til jul til de, men droppet det pga de ville vel blitt sure etc. Men faen heller, blir så J lei!!!!!
pia*fødeklar* Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Tror jeg hadde sagt fra til de på en fin måte. Er ikke sikkert de er klar over hvor lytt det er ned til dere. Både om det med skoene og det med flytting av møbler etc natterstid. Hvis du ikke når frem kan du ta det opp med styret i borettslaget
*toppris* Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2009 tror ikke du borettslaget bare vil le av meg da? klage over sko... er redd for å bli missforstått dersom jeg tar det opp med de... de er ikke så flinke i norsk, og jeg vil jo ikke bli uvenner slik sett heller. hater bare de J skoene. og hvis lillegutten som kommer får kolikk etc på nattestid (gutten min hadde det) og døgnet da snur er det ikke sjans å få sovet noe særlig på dagtid pga skoene, høres rart ut, men ja så gale er det når det står på. skulle tro de drev med folkedans med klogger på av og til.
pia*fødeklar* Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ikke hvis det blir lagt frem på en saklig måte og du har prøvd å ta det opp med naboene selv først. Det har jo gått tid siden de flyttet inn så er jo ikke noe du klager på etter noen dager bare heller. Skjønner veldig godt du ikke vil bli uvenner med de, men hvis de er nogen lunde oppegående vil jeg ikke tro de blir sure av en høflig henvendelse. (det hadde ikke jeg blitt iallefall.) er jo ikke sikkert de er klar over hvordan det høres ut hos dere. Skjønner godt hva du mener med at det er umulig å få sove i slik støy...blir utrolig frustrerende i lengden. Jeg ville forklart naboen så godt jeg kunne at jeg ikke tok det opp for å være vanskelig , men fordi det er et problem for dere i hverdagen. Kanskje nevnt at du ikke vil lage bry/bli uvenner men at det er såpass plagsomt for dere at du håper de kan ta litt hensyn. Regner med dere har ordens-bestemmelser i blokka? om at det skal være stille/rolig etter et hvist klokkeslett?
3 er nok! Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 i mange andre land er det vanlig å gå med sko inne. vi i norden gjør ikke det fordi vi har mye vått vær og det da er enklere ådra skiten inn i huset, mens i varmere strøk der det kke snør eller regner så mye er det vanlig å ha på sko inne fordi man ikke drar med seg så mye skit inn (som synes da hvertfall). det er ikke så lett å tilpasse seg fremmede kulturer, et annet eks er utlendinger som alltid går med sandaler til og med i snøvær fordi de ikke er vant med å "stenge tærne inne". det med mye aktivitet på nattestid er også vanlig i andre kulturer da det i varmere land ofte er for varmt til å kunne være i aktivitet på dagen, så alle sosiale forekomster foregår ofte til langt på natt. i stede sover de lenge utover dagen. de har altså en helt annen dørnrytme enn oss. jeg skjønner at det er et problem for deg, jeg hadde også blitt gærn av å våkne av lyder hele tiden. tenkte jeg bare skulle forklare, så er det kanskje enklere å forstå. lykke til med problemet i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå