gerd Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg spurte i går om Knerten på 8 mnd med diare. Han bæsjer en liten dæsj flere ganger i timen. Dette begynte han med for en uke siden. Han er nå snart 8 mnd. Drikker mm og har spist grøt siden fem mnd. Middag fra seks mnd. Før dette startet har han noen dager fått Youghurt fra Nestle - disse seksmndglassene. Jeg tenkte dette var grunnen og sluttet med det, men har ikke det spor bedre. Nå spiser han småfolk sin grøt pluss ett middagsglass og mm. Ikke noe annet. Ikke frukt. Hvor skal jeg begynne???
Tommage♀♂ Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Kan det være melkeallergi? Prøv Nutrigam eller hva det heter, den er melkefri. Minsten her fikk diaré over flere dager, da rant maten rett ut gjennom bleia og klær, tepper og det som var. Kuttet all melk, og da kom det seg med en gang. Har siden introdusert melk litt og litt, men nå etter 1 år er han begynt med diaré igjen... Det kan vøre omgangsyken denne gang da, men symptomene er skremende like=(
gerd Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2009 Han drikker bare mm enda - og litt vann. Må jeg bruke melkefri erstatning i grøten også? Jeg tenkte å prøve mat uten både melk og gluten til han var bra og så starte opp igjen med en av delene.. Har kjøpt maisgrøt da dette er den eneste uten melk og gluten men den må jo lages med mme da....
Tommage♀♂ Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Nutrimigam er laktosefri mme basert på soya. Om han har laktoseintoleranse bør du kutte alle produkter med melk i ja, og se om det har noen innvirkning på magen
gerd Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2009 hmmm Jeg trodde laktoseintoleranse kom på litt eldre barn og at de minste reagerte på proteinene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå