Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 jeg har nettopp flyttet og fastlegen min er 3 timer unna med bil. ringte fastlege kontoret og siden jeg har byttet fastlegen 3 ganger må jeg vente et år før jeg kan bytte til der jeg bor nå. leste at faslege til barn er samme som til mor (ingen far). snart kommer babien. må vi da reise 3 timer for å komme oss til legen? vet at det er en lov som sier at helsestasjonen og helsesøster til barnet kan ikke være i en annen kommune. hvordan er det med fastlegen? ille nok at jeg er gravid og ikke har noe fastlege, men hva skjer med barnet?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 de sa at jeg ikke får bytte på et år, men går det an å nekte ungen fastlege?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Du kan bytte fastlege på barnet ditt på NAV sine sider, du må bare logge på med ditt person nr. Byttet nettopp fastlege på sønnen min, så de trenger ikke ha samme lege som mor.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 hvor tidlig etter fødselen får man gjort det?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Nå er ikke jeg heeelt sikker på dette, men jeg lurer på om du kan bytte fastlege til den nyfødte, 3 ganger.. For tror han automatisk får din, evt en i området.. Og får han din,. kan du jo bytte.. I og med at nyfødte er en egen person.. bar logg på nav og se.. Og du kan fortsatt dra til lege med h*n, eller deg, men dere blir ikke førsteprioritert iogmed at dere ikke har fastlege der.. vis det ikke er alvorlig.. Og da kan det hende du blir henvist til legevakt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Når navnet og personnummeret er registrert kan du logge inn på Nav med barnets info. Da kan du evt bytte.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Barnet får mor sin lege. Etter det står du fritt til å bytte på barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå