Gå til innhold

opp og ned i form = dra til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 20mnd, som har hatt feber opp og ned helt siden mandag. Er stortsett feberfri (under 38) på dagtid, å så på kveldene så stiger den litt (meste vi har målt 38,7).

Er ellers ganske snørrete og hoster endel. Er også litt surklete i brystet.

Formen går opp og ned den også, en time så kan den være helt på topp, men neste time så er alt bare galt og vi må gå å bære på han og trøste han hele tiden.

Er litt usikker på om det er noe å gå til legen for? hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Kan legge til at jeg målte feberen hans nå før han la seg, og da var den på 38,9 :/

Skrevet

En regner vel ikke feber på barn før den er over 38,5. Om barnet ikke har bakterie infeksjon i halsen (rød og lukter) eller tar seg til ørene, hadde jeg vel bare sett det an. Høres jo mer ut som en mildere virusinfeksjon.

Skrevet

Det er vel å se på formen generelt. Men fem dager med feber (om ikke så høy) er jo ganske lenge. Kanskje ringe lege/legevakt og høre hva de sier? Synes alltid det er greit å høre med fagfolk samtidig som man skal høre på magefølelsen.

Skrevet

Øret kan ofte ha en slik typisk form som nevnt over.

Skrevet

Jenta mi i fjor var slik, og nesten lik alder. Det var ei uke seinare enn nå og grise varmt, ho hadde ein dag med 39 også var resten bare om kvelden. Starta på laurdagen og torsdag ringte eg legesenteret og sida ho var i god form ellers så blei me enige om å vente til fredagen fordi dei hadde så dårlig kapasitet den dagen, eg var ikkje nervøs for noko i det heile tatt og eg skulle ringe legevakta hvis ho blei verre.

Så på torsdags kvelden var ho feber fri.......men ho hadde starta med mindre våte bleier på morgon, regna med at det kom til å gå seg til nå som feberen var over.......storebror fikk farang og den fikk jammen meg ho au.....oppi alt anna....havna på sjukehuset med dehydrering uka etter......

Så pass godt på å få i barnet drikke!!!! Fant ikkje ut årsakentil feberen men 13 dagar etter innelggelse havna me tilbake på sjukehuset grunna viruslungebetendelse....ingen samenheng for ho hosta ikkje da, men fikk påvist RS......hadde hosta fra april til slutten av mai, 3uker uten også lungebetendelse......

Eg hadde nok tatt ungen ein tur til legen for det er sjuke ungar med låg feber au. Og at det må over 38,5 før det er feber er tull, kjem alt an på kva barnet har som normaltemp.

Skrevet

vet han har ganske lav normal temperatur (ca.36,5). så vet at han har feber når den går over 37,5 liksom.

Drikker heldigvis veldig godt, kanskje litt for godt. Drakk ca. 1/2liter i formiddag, og bleien er helt som vanlig. Bare avføringen som er litt mer bløt og gulaktig (sorry detaljene).

Så får se om vi kanskje tar en telefon til legevakta i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...