Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Sikkert teit spørsmål, men vil gjerne finne en løsning der alle vil få best mulighet til å sove så godt som mulig :-) 4 soverom, alle like store og helt make i fasong, vindu osv. 2 er vendt mot der ettermiddags/kveldssolen treffer (vet ikke helt når solen går ned, men vil tippe rundt 20-21 en gang midt på sommeren, kanskje senere), 1 av dem ligger helt inntil et bad med toalett, dusj osv. 2 er vendt der formiddagssolen treffer og har finest utsikt, ene er rett ved en trapp, vet ikke hvor mye lyd dette vil forårsake. På veggen mot ett av rommene kommer det til å henge et tv, blir ett av de som ikke er inntil trapp eller bad, tv kan kanskje bli brukt med lav lyd på kveld/morgen mens noen sover (skal sove). Så er det altså 4 barn, som når vi flytter er: *Gutt på 8 år som sover veldig lett, må opp på do minst en gang om natten, er svimete av seg da, men er begynt å like å ligge litt på morningen av og til. Blir veldig fort svett. *Gutt på 6 år med godt sovehjerte på kveld og natt (sover seg gjennom hva det skal være), men kan være litt vel morgenfrisk til tider. *Gutt på 3 år som pr i dag sover veldig godt om natten, våkner ikke så lett, men kan våkne av mye lyd da. Enkel å roe. Blir fort svett/varm. *Jente på 1 år som jeg ikke vet noen ting om søvnvanene til enda ;-) Vi kommer til å sove i etasjen under. I hvilke rom ville dere plassert hvert av barna?
Sjefsmegga Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Her lar jeg de minste sove på den siden uten kveldsol siden de legger seg tidligst og da blir mest plaga av varmen. Enkelt og greit.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Ja, jeg har tenkt på det, men de eldste legger seg jo ikke så sent de heller (enda i hvertfall), og spessielt eldste blir veldig fort gjennomsvett, men kan jo være han vil sove roligere når han blir litt eldre og vil tåle å ha åpent vindu :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ville la eldstegutta delt rom. de er mest like i alder
Ksenia & Anjem Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Eller tror jeg ville la de to minste gutta dele rom..Sikkert stas for storebror på 6år å ha eget rom
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Det er ett rom til hver av dem, så de trenger ikke dele :-)
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Hehe... Lett for :-) Har tenkt litt ulike løsninger selv, men klarer ikke helt å bestemme oss. De vil jo bli eldre fort, og da er det greit med de to største på siden med kveldssol, men så er det hvem som må ligge i det mest bråkete rommet, altså det inntil badet, for der blir det nok litt støy. Han som selv er mye ute og vimser, han som sover kjempegodt, en annen av dem? Hmmm. Luksusproblem kalles det vel, men blir styr å omøblere senere (og evt male om), så vil være sikker på at vi velger best mulig på forhånd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå