B-612 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hei Jeg er nå 15 + 1 på vei, og magen min har ikke forandret seg et dugg siden jeg ble gravid. Jeg prøver å kjenne på den, om den har forandret seg, men kan ikke si jeg blir overbevist (men må jeg innrømme at jeg ikke kjente så mye på magen før jeg ble gravid, så hva har jeg egentlig å sammenligne med?). Så vidt jeg kan se har den ikke vokst en millimeter, buksene mine er like passelig som før. Og nei, jeg kjenner ikke liv heller. Noen fler som har det slik? Jeg merker jeg blir litt urolig av dette..
awenka84 Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 mager er forkjellige. og det er ikke alle som får noe særlig mage selv når de er høygravide. Ei venninne av meg (førstegangsfødende) sa til meg at jeg ikke trengte å bekymre meg for å få mage før i uke 20 etc.
Trejenter? Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg kjenner meg igjen Var til legen i uke 7 og prøvde etter det å føle hvor livmoren var, ville jo følge med på om den vokste... men det var ikke enkelt :S Nå var jeg til jm i uke 12 og hun viste meg hvordan man kunne kjenne livmorkanten.. livmoren er ganske hard og burde være over skambeinet rundt uke 12 (rett meg hvis det ikke gjelder alle!) Jeg begynte å kjenne ved skambeinet og siden klemme/dytte oppover og når det harde slutter, slutter også livmoren. Så noe vokste Magen min kom seinere.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ikke noen grunn til bekymring. Jeg er i uke 20 og har ikke fått mage. Men det var ei sprudlende lita jente som låg i magen på ultralyd. Jeg kjenner livmoren mye bedre enn før, men buksene passer og beltet er på samme hakk. Noen dager når jeg er oppblåst må beltet et hakk ut. Når jeg var i uke 15, hadde buksene blitt større, fordi jeg hadde gått så mye ned i vekt. Ingen gravidmager er like
B-612 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2009 takker for svar, beroliger noe å høre at det ikke er helt uvanlig å ikke merke noe til magen ennå.. Jeg kjenner heller ingenting til livmoren, tror jeg, muuligens noe hardere rett over skambeinet, men ingen "kant" hvor det plutselig blir mykt igjen. I det store og hele er magen min ganske myk.. Jeg krysser fingrene for at alt er som det skal være, men gleder meg veldig til jeg kan kjenne at det er noe der. Det er mitt første barn, så jeg har virkelig ingenting å sammenligne med.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Hadde på akkurat samme måte som deg. Fant ingen kant, og jeg finner egentlig ingen tydelig kant nå heller. Men selv om jeg ikke har mage er symfysemålet normalt. Det målte jeg i uke 17. Jeg merket ikke noe liv før uke 18, kanskje før, men da skjønte jeg ikke at det var liv jeg kjente, fordi det var så svakt. Trodde bare jeg innbilte meg at det var liv. Ikke uvanlig å gå helt til uke 20 før man kjenner liv, og kanskje noen må gå lengre før de kjenner noe
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Æ har også hørt at hvis man har store magemuskla så vises den gravide magen seinere... =) Så dåkker e vel godt trent da hele gjengen =) Æ e 22 og har begynt å få ordentlig rund mage =)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Som tidligere skrevet her... ingenting å bekymre seg for. Jeg brukte mine vanlige bukser fram til uke 22, men måtte da gå til innkjøp av mammabukse. Fra uke 22 til ca uke 28 vokste magen noe enormt Syns jeg selv i alle fall Så magen din kommer nok til å vokse mye når den først begynner å vokse. Og dessuten har jo alle forskjellig kroppsform, ikke alle legger på seg like mye, noen får mage tidlig mens andre har jo liten mage gjennom hele svangerskapet. Kos deg med den magen du har du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå