Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare få det ut....!!!

Har ett vennepar som for ett drøyt år siden fikk en baby og siden den gang har hun vært/trodd at hun er gravid hele 4 ganger!!! Og alle gangene har det vært snakk om abort.... Nå er hun faktisk gravid og barnet skal fjernes... De vil ikke ha flere...

Er det ikke da en fordel og bruke sikker prevensjon hvis man er så sikker på at man ikke skal ha flere??? Hvorfor skal babyen måtte bøte med livet sitt fordi det har en mamma og pappa som ikke gidder og bry seg om sikker sex?

Jeg er så uenig med venninna mi, men tør ikke si for mye heller... Jeg vet jeg har sterke meninger når det kommer til abort, men syntes jo at de burde da litt ansvar oppi alt det her.....

Nå er jeg jo selv gravid så det påvirker meg sikkert enda mer.....

Uff......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Mange bruker abort som en altfor lettvint løsning, det er jo "bare" å ta en abort! Jeg skjønner de som gjør det i helt nødvendige tilfeller, men når det gjentar seg gang på gang blir det for dumt. Rart at ikke sykehuset sier noe... Det finnes jo angrepiller også, så man stopper graviditeten før den rekker å utvikle seg, det er jo hvertfall mer humant.

Koster det forresten noe å ta en abort? Alt annet med en graviditet er jo gratis...

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke det koster noe og ta en abort!

De gjør bare at jeg blir så sinna og lei meg.. Tenk på den stakkars lille som ikke har noe den skulle sagt.,.. er ikke babyen sin skyld at de ikke klarer og beskytte seg.,..!

Jeg skjønner og har full forståelse for at noen må ta abort i spesielle situasjoner, men dette er ingen spesiell situasjon... de er bare late og tar dt som det kommer...

Hvor mange ganger skal de få lov til og ta abort??

Skrevet

Jeg er enig med deg, men hadde holdt kjeft om mine meninger. Skal en ikke ha flere barn dvs. en tar abort om det skulle skje en glipp, er sterilisering av mannen en god løsning. Når vi er sikre på at vår kapasitet til å ta oss av flere barn er brukt opp så skal mannen klippes. Glipper kan skje, men ikke gang på gang. Da slurver en bare.

Skrevet

er vel forsåvidt enig med deg, men det kan vel hende hun bruker prevensjon selvom hun ble gravid? jeg kjenner feks en jente som måtte ta abort flere ganger, vi rundt henne reagerte til slutt på det, men da kom det frem at hun har spiseforstyrrelser så prevensjonen funket pga det. ingen av oss visste noe om det selvom flere av oss hadde kjent henne i mange år, traff henne flere ganger i uka og anså henne som en av sine nærmeste venner. p-piller ol funker heller ikke på alle. kjenner også en som har blitt gravid selv med kombinasjonen p-piller og p-plaster. (ikke bulimi, og beholdt barnet) selvom din venninne har trodd hun har vært gravid flere ganger har hun jo faktisk bare blitt det en gang, så de har kanskje trodd at prevensjonen har funkalikevel? men jeg er enig med deg, vil man ikke ha barn så bruk skikkelig prevensjon, og er det totalt uaktuelt for all fremtid, så steriliser deg. abort er ikke noe prevensjonsmiddel!

Skrevet

Nei de bruker ingen prevensjon... de satser på sikre perioder og hoppe av metoden... jeg syntes ikke det er noen bra løsning når du ikke vil ha flere! Da er det kun prevensjon som gjelder!

Hun tar så lett på dette, det er det som gjør at jeg blir så sinna og lei meg... Jeg er jo selv gravid og har liggi rett ut med oppkast i flere uker nå... Jeg kunne ikke tenkt meg og ta abort... Men jeg er fullt for at det finnes situasjoner hvor dette er eneste utvei..

Her er de bare late og tar abort som en grei løsning....

Skrevet

Hadde det vært min venninne hadde jeg sagt rett ut hva jeg mener,men så går ikke jeg rundt grøten heller...

Skrevet

Pleier ikke og gå rundt grøten jeg heller... men føler jeg må vokte meg litt for hvor mye jeg sier.... Vi har begge veldig sterke meninger i hver vår retning...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...