*Rutletutt* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 jeg vet jo det at den finnes usunt og sunt fett og alt det, men hvordan er det med kaloriene i seg selv - for eks er det mye mer kalorier i nøtter enn det er i sjokolade for eks, og det må jo være bedre å spise 100g nøtter enn 100g sjokolade...men er det noen forskjell i kcal på de to tingene? Altså er det bedre å spise 500 kcal nøtter enn 500 kcal sjokolade i forhold til hva man legger på seg av det? hjelpe meg, jeg er dårlig å forklare merker jeg...noen som skjønner hva jeg mener? he he;o) Det har jo noe med næringsinnhold ol, og det er jo mer næring i nøtter enn i sjokolade...
*MariDuBedårer* Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg skjønner hva du mener:) kcalorier er kcalorier uansett i hvilken matsort de er i. Men forskjellen er i matsortene. Noen matsorter gir økt forbrenning, mens andre gir tregere forbrenning. eks nøtter øker sukkerforbrenningen, dermed er de gunstigere. Dersom du spiser en melkesjokolade med nøtter inni, vil den forbrennes fortere enn en melkesjokolade uten nøtter, uavhengig kcaloriinnhold.
Tommage♀♂ Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Her er interessant lesestoff: http://www.trim.no/pub/art.php?id=982
*Rutletutt* Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2009 Takk for svar! Var det jeg tenkte på, ja - er veldig glad i nøtter, så det var godt nytt;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå