Gå til innhold

Farge til å farge klær/tekstiler, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen klær og andre ting jeg kunne tenke meg å farge litt, f.eks fra blått til lilla.

Hvor får jeg tak i sånn farge? Og hvilken farge bør jeg velge om jeg skal farge noe som er henholdsvis mørkeblått og lyseblått over til lilla? Lilla eller rødt?

Nærmeste by er Bergen, men nettsider kan også være relevant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt på Panduro, Jernia og andre små malerforretninger. Det er til bomull og vel syntetisk. Ullfarge er helt umulig å oppdrive.

Skrevet

Er bomull og syntetiske plagg jeg skal farge :-) Da kan jeg kjøre innom Jernia neste gang vi skal innover, takk for tips!

Ene er en veldig mørk blå pose, hvilken farge ville du valgt her? Er det i det hele tatt mulig å farge noe som er mørk blått?

Skrevet

Jeg tror det kan bli vanskelig å farge mørk blått til en lysere farge. Du må kanskje klore plagget først i alle fall, og det kan være en fordel å gjøre med bomullsplaggene i alle fall. En vet sjelden hva resultatet blir. Sist kjøpte jeg farge på Odins fargehandler på vei til fløien, før Rubens varme gleder. Lykke til:)

Skrevet

Takk for det :-)

Trenger ikke bli lysere, kan godt bli mørk lilla, er bare så sinnsykt lei av den blåfargen som er på nå (termopose med bommulsstoff rundt), men det er kanskje litt risky å farge den da? Er jo ikke det billigste sånn sett, men brukt til 4 barn (min lillebror + mine 3 gutter), så er velbrukt da tross alt.

Det andre er det ikke så farlig med. Lyseblå sparkebukse rog bodyer som jeg tenkte jeg kunne prøve å farge lilla :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...