Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg og vesla skal flytte i sommer. Fra sør i landet til nord... ca 160 mil. Bf bor i Nord-Norge og jeg flytter nærmere han sånn at han og vesla kan få mer tid sammen og ikke minst sånn at vi kan få til ett bedre samarbeid. Jeg har bodd i Nord-Norge mange år selv (vesla er født der og bodde sine første leveår der) og jeg føler i grunn at jeg har mere der oppe enn her nede.Så derfor pakker vi sakene våre og flytter i løpet av juni:) Jeg har også fått tilbud om jobb der oppe og søkt på høgskole fra høsten av. Men det jeg lurer på er om det er mulig og søke om en slags "flyttestønad"? Har ikke råd i havet til og leie flyttebil da kostnadene på det blir skyyyyyyhøye:( Og jeg har jo alt av hvitevarer her nede.. sofa..bord.. ja alt man trenger i en leilighet. Kan jo sikkert prøve og selge det unna, men jeg må jo alikevel ha de tingene når jeg kommer nordover. Og tingene er relativ nye.. så blir litt for dumt og selge det for så å kjøpe nye (brukte) igjen. Noen som vet hvordan dette kan løses? Hvem jeg eventuelt skal henvende meg til for og spørre om "flyttestønad"?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Sjekk med arbeidsgiver om de er villige til å sponse flyttingen.
Gjest -<<- Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 http://www.nav.no/page?id=336 Spørs om du kvalifiserer, men går jo an å søke.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ikke uvanlig at arbeidsgiver refunderer flytteregningen, med forbehold om tilbakebetaling om man ikke blir værende i stillingen minst X antall år. Ellers? Hvorfor flyttebil? Du leier en varebil type stor (da mener jeg STOR) og pakker flyttelasset i den. Gjorde det selv da jeg flyttet fra Oslo til Bergen for 6-7 år siden - den største jeg kunne kjøre på vanlig førekort (en VW, husker jeg). Tømte en rimelig velfylt 3-romsleilighet. Kostet meg godt 4000 kr i leie for 2 døgn, inkl 1000 km. I tillegg kom returreisen etter at jeg hadde levert bilen tilbake (den var leid i Oslo og måtte leveres i Oslo). Leide ved Bislett Bil, som hadde slik bil på lager, men alle større bilutleiefirmaene kunne skaffe en slik bil på 2-3 ukers varsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå