Gnisten Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hva skal jeg gjøre... jeg er så utrolig slapp og dårlig. Begynnte å spy natt til igår og fikk også diare ut over natta. Da jeg var ferdi med spyingen var jeg bare helt tom. Kunne bare sove... Stakkars gutten min på halvannet sjønnte ikke helt hvorfor ikke mamma ville leke.. etter å ha sovet stort sett hele dagen gikk jeg å la meg kl halv åtte igår kveld og sov til halv syv da gutten våknet og det var min tur å ta han opp... Trode dette skulle gå helt greit, men etter 45 min var jeg på samme måte. Klarer ikke å sitte en gang uten å føle at rommet spinner rundt og at jeg skal besvime.. Mannen min vil kontakte lege, men det er jo bare omgangssyke.. Det tar sikkert bare litt lenger tid å komme seg når man har en liten i magen som i utgangspunktet krever sin del av energien min... noen som har vært gjennom det samme?
MiMa09 Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg spydde som en gal da jeg var 5 uker på vei, hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid. Trodde først at det var pga det jeg spydde, men skjønte etterhvert at det var omgangssyke, for flere i familien begynte også å spy. Jeg spydde med 20 min intervaller en hel natt og lå strak med feber rundt 40 hele dagen derpå. Jeg var livredd for at noe skulle gå gærnt, men dette begynte julaften og varte til kvelden 1. juledag, og syns at legevakta var litt drøyt så lenge det bare var omgangssyke. Det gikk strålende det, ingen skade skjedd på gutten i magen, men hadde det skjedd en gang til hadde jeg nok tatt meg en tur til legen ja. Heldigvis for meg, jeg har ingen små fra før, var hjemme hos mine foreldre som akkurat hadde fått vite at jeg var gravid, så de gjorde alt for at jeg skulle ha det bra, og jeg fikk sove så mye jeg bare ville. Og det hjalp mye!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Det skal ikke være noen fare for babyen så lenge du ikke blir dehydrert.. Få i deg ihvertfall biola, og annet drikke, saft, vann, brus osv.. Uansett ville jeg kontakten legevakta eller føden for å slå av en prat.. Jeg lå i spysjuka for noen mnd siden og holdt på i 16 timer med 20-25 min mellomrom for hver gang, de siste timene var avtagende, heldigvis.. Det er helt grusomt og syns synd på deg.. For meg så er det vanlig å holde på i så mange timer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå