Mammas lykkebarn Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Fikk nettopp tlf i fra fastlegen min, som fortalte at jeg har celleforandriner. Noe andre som har fått denne beskjeden? Er i uke 7,5...
minnicec Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hei! Jeg fikk også den beskjeden under første svangerskap, I samme tid ca Jeg gikk til måndelig sjekk på ulevåll sykehus og mot slutten hver 2 ue. Grunnen til det er fordi de ikke vil operere da man er gravid. Men du kan nok slappe av, det er noe de har kontroll på Det gikk kjempefint med meg og barnet mitt. Operert noen ganger etterpå. Alt fint nå.
Mammas lykkebarn Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2009 Takk for svar. Regner med at det går fint, men kjente at tankene svirret litt ekstra i dag morges...
gravid me nr 8 :-) Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 jeg hadde også kraftig celleforandring i mitt forrige svangerskap,hadde d høyeste da å måtte inn hver 8 uke i svangerskapet å ta ny celleprøve..gikk kjempe fint d,å 6 uker etter fødsel så brannt di mye av livmortappen...
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Trenger ikke være noe farlig/alvorlig fordi om en har celleforandringer. Bakteriell vaginose er en ikke seksuelt overførbar kjønnsykdom som gir utslag i celleforandring, men som er ufarlig. Den kan gi økt utflod, som kan være litt hvit/grålig og ha en fiskeaktig lukt. Mot dette så finnes det en gel-kur som en kan bruke. Ville bare si det til dere som får beskjed om celleforandringer. Det er da altså ikke nødvendigvis forstadier til livmorhalskreft eller lignende. Det beste er nok å snakke med legen for å få nøyaktig svar på hva som er galt.
Brugda Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde grove celleforandringer før og under forrige svangerskap, tok celleprøve hver 8. uke, og koniserte ca 1 år etter fødselen. Det gikk fint:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde vært til vanlig gyn undersøkelse og tatt celleprøve før jeg visste at jeg var gravid - det viste at jeg hadde lettere celleforandringer, men siden jeg testet positivt 1 uke etter gyn undersøkelsen ble jeg fortalt at svangerskapet kunne resultere i celleforandringer, men at det skal kontrolleres etter fødselen. Tenker ikke noe mer på det og tar det som det kommer!! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå