Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 er redd for at det som er under skal bli hardt om dere skjønner...ikke like mykt...hmm...
~mamma~ Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Ringte til nøstebarn for å få vaskeråd, jeg. Det skal jo vaskes minst mulig, og en bør bruke spesial ullsåpe (ikke Milo). Husker ikke alt, så kanskje du skal ta en telefon du også. Damen jeg snakket med var veldig hyggelig!
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg vasket det på kald vask, skånsomt program i maskinen, hengte til tørk og la i vogna. Ikke antydning til stivs, synes jeg. Ikke floker heller, jeg trengte bare riste det.
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Jeg tror ikke jeg brukte såpe, husker ikke helt.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Etter at du har vaska det så tar du og strekker det og smører baksida inn med matolje, når det er halv tørt så gjer du det samma, strekker det og smører inn med matolje, når det er tørt så avsluttar du med å strekke det og smøre det inn med matolje. Eg har ikkje prøva det men det rådet fikk eg av ei som har vaska saueskinnsfell mange gonger og det er ikkje stivt. Eg vaska lammefellen min, ikkje heile bare hjørnet der det var oppkast og det blei jo stivt med ein gong men nå er det ikkje stivt lengere.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå