maika<3 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Vi skal kjøpe oss nytt speilrefleks kamera. Hva vil dere anbefale av Nikon og Canon? Nå har vi Canon EOS 350D som er en utgått modell. Har vært fornøyd med det. Jeg har liksom falt litt for Nikon. Vet ikke helt hvorfor men et par venner av meg har det og jeg synes det virker litt finere enn Canon, men nå har jo jeg null peiling da. Hva ville dere gått for av disse kameraene? Canon EOS 450D Canon EOS 500D Nikon D60 Nikon D90 Vil ikke ha en modell som er på vei ut. Har falt veldig for Nikon D 90 men det er jo dyrt da. Er det verdt pengene? Hva av utsyr bør vi kjøpe med? Har litt lyst på nytt objektiv samtidig. Hvilket objektiv lønner det seg å kjøpe da? Har lyst på blitz også men vet ikke om det er nødvendig? Håper dere kan hjelpe litt :-)
Gulosten™ Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Vi kjøpte 400 D (Canon) nå, kjøpte brukt. Syns det er helt supert for vårt behov! Har forstått det sånn at Canon har bedre kameraer jo høyere tallet bak blir, 350 er mye dårligere enn 500 (det er vel det nyeste?). De proffe til Canon har vel et tall mindre, EOS 40D osv. Men er ikke sikker på hvor høyt det går. Nikon har jeg ingen erfaring med Men hadde kjøpt 500D hvis vi hadde hatt råd. Linsa som fulgte med er helt ok, men jeg ønsker meg en linse som er både telelinse og vidvinkel i samma linsa.... Sikkert dyyyyyyyyrt!! LOL
dollylille Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 kjøper du nikon i butikk i norge får du med et 3 timers kurs i å bruke d, og d kan jo være å anbefale hvis du ikke har så mye erfaring med speilreflekskamera. Har selv D40 og til mitt bruk er jeg veldig fornøyd med d.
Litt for mye Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Er du vant med Cannon er det sikkert lettere å sette seg inn i det. Selv har jeg Nikon D50 (gått ut og erstattet av D40) Veldig fornøyd! Velg et kamera som er lett å betjene hvis du ikke er god på alle manuelle instillinger. Rådfør deg i en butikk som har begge merkene.
nassenøff Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jeg kjøpte meg Nikon D40 med ekstra linse for litt siden. Var sånn pakke tilbud på elprice.no. Fikk Nikon D40 med 18-55 linse + 55-200 linse til 3995,- Jeg har hørt at Canon pleier å gjøre det bedre i tester enn Nikon og at de er enklere å betjene. Flere av Canon kameraene har også blitt best i test. Jeg gikk for Nikon D40 fordi jeg synes det var et bra tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå