man78 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Når avtok kvalmen for deres del ? Jeg er i uke 8+1 og har vært konstant kvalm i to uker nå. Har vært noe på jobb og noe sykmeldt. skal heldigvis ha en uke ferie fra neste uke så håper det roer seg litt etter det. Vil gjerne høre fra de som har vært normalt kvalme også, og ikke kun de som lider av ekstrem svangerskapskvalme. Er det mulig at dette kan avta fra uke 10 -11, eller er det for mye å håpe på? Jeg er stort sett kvalm døgnet rundt, men jeg kaster i alle fall ikke opp. Jeg vet jeg er kjempe heldig som er gravid og at jeg ikke bør klage, men dette er litt slitsomt når det står på....
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Kvalmen min vedvarte til jeg kom inn i 14.ende uke Den har avtatt rundt uke 12 de to andre gangene... kastet opp hele svangerskapet med førstemann men var aldri KVALM etter uke 12 liksom.. bare kastet spontant opp av feks en spesiell lukt, av tannbørsten o.l Med nr to kastet jeg ikke opp noe særlig, var bare kvalm mens denne gangen har jeg kastet opp en hel del, og i tillegg hatt enormt med halsbrann og sure oppstøt som har ført til oppkast. Dette skjer enda, og jeg må være veldig forsiktig med å bøye meg for mye og slik ting som fører til press opp i mot spiserøret.. da kaster jeg opp. Føles det for ille kan du be lege din om Afipran, evt ta postafen (resept fritt på apotek) for å få litt avlastning. Men merk deg at du blir skrekkelig trøtt og uvel av de tablettene... men kvalmen tar de gjerne. God bedring, det er lov å føle seg frustrert og oppgitt over den kvalmen...det tror jeg ALLE som er kvalme gjør. Klem
MiMa09 Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var også innmari kvalm i starten, fra uka før jeg testa positivt til uke 12. Da var det som å slå av kvalmeknappen hvis du skjønner hva jeg mener. Med meg var det ikke verre enn at jeg kom meg på jobb, men måtte ha mange luftepauser i løpet av dagen. Tror det var bare to tre dager jeg var for kvalm til å komme meg avgårde på jobben. Men jeg var kvalmest litt utpå dagen, og når jeg først hadde kommet meg på jobb, så gikk det på et vis. Og ikke spydde jeg noe særlig heller selv om jeg var konstant kvalm. Men jeg har nettopp funnet ut at kvalmen kan komme igjen senere. Har en tendens til å bli kvalm hvis jeg ikke spiser regelmessig nå. Dette har vært fra jeg var ca 20 uker (er 26 nå). Men altså, ikke på langt nær som i starten, og bare hvis jeg glemmer å spise. Det går over når jeg får meg en matbit.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var skikkelig kvalm fra uke 7 til uke 13. Var sykmeldt i mesteparten av tiden og lå rett ut. Kastet opp to ganger kun. Ble gradvis bedre og var tilbake til normalt rundt uke 17. Nå er jeg superfin. Men blir fort kvalm om jeg ikke spiser gjevnlig jeg også. Lykke til videre, det er håp i enden av tunnelen!
Gjest eelis+spire Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var kvalm med oppkast fra dag én, omtrent, og helt ut i uke 17. Da gikk det plutselig og uventet over. Lettelse! :-))
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Æ hadde også kvalme og oppkast fra uke 6 til uke 18 ca. Da slutta æ å være kvalm hver dag i allefall =) Ting som kan hjelpe e ingefærtabletter, fersk ingefær til å lukte på eller koke te av, og legemiddelet Afipran. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå