Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 noen som har kjøpt barnevogn fra ebay? de har så stort utvalg og noen designer vogner som ikke finnes i norge, men er det verdt bryet å bestille fra ebay? har aldri handlet der før.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Har ikke akkurat kjøpt barnevogn på E-bay, men er ellers ikke ukjent med handel på nettstedet. Husk at prisen øker ganske kraftig fra e-bayprisen til du har varene hjemme hos deg. Du skal ut med provisjon (i noen tilfeller), toll (i noen tilfeller), pakkekostnader og frakt (garantert - kan bli penger av det...), mva (25 % av beløpet du sendte selger/transportør, omregnet etter tollvesenets kurs den dagen du mottar varen) og gebyr for tollbehandling (fra 300 kr hos Posten, som regel dyrere om den sendes med annen transportør). I tillegg: Glem alt om reklamasjonsrett om du handler via e-bay. I noen tilfeller vil du teoretisk ha en reklamasjonsrett, om du orker å forholde deg til utenlandsk lovgiving og selger, i andre tilfeller ingen. Hovedprinsippet om man handler i/fra USA er f eks at man har den garanti selgeren ønsker å gi, punktum. Du skal også vurdere muligheten for reservedeler. Om varen ikke selges i Norge, hvordan skaffer du da reservedeler. Vil du trenge reservedeler? Etter å ha vurdert disse opplysningene, kan bare du selv vurdere om en vare "ingen andre har" og/eller besparelsen er stor nok til å ville ta bryet og risikoen. I mitt tilfellet er svaret som regel nei, men et par-tre ganger har det vært ja - og derfor har jeg handlet på E-bay.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 hei jeg kjøpte en bugaboo cameleon fra usa på ebay, kjempe fornøyd:) jeg kjøpte da det virkelig lønnet seg og sparte masse penger på det, jeg spurte om dama som sendte den kunne skrive på at det var en gave og det gjorde hun, så da slapp jeg å betale tollavg. Se litt på hvilket kommentarer personene har fått og skriv litt mailer og slikt med dem, du merker fort om de er seriøse eller ikke... det gjorde jeg ihvertfall... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå