Gå til innhold

Noen tips til en sliten mor?? ang legging..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 5 mnd, og har i grunn vært grei å legge når jeg hadde pupp.. ser nå at jeg ikke kan la han sove etter 17 for da er han vanskelig å legge kl 20..ca. Jeg gir han litt grøt ved 18.30 tiden og får så mme i senga vår ved halv åtte tiden.. men han slår seg helt vrang, skal ikke sove. Men til slutt gjør han jo det, men våkner igjen ved 23-24 tiden og er lys våken. Får litt mat igjen og sovner. Våkner igjen ved 2 tiden tar frem puppen er jo ikke mye der men han får litt trøst. Sovner igjen å våkner igjen ved 5-6 tiden lys våken og har ikke tenk å sovne igjen.. men når han da får litt mat igjen sovner han i vogna inne her kanskje bare en liten lur.. sånn holder han på hele dagen..

Blir så sliten for jeg får jo ikke lagt meg ned på dagen selv og så mange ganger våken om natten, jeg trenger noen råd!!!!!!!!!! please....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være han bare er i en urolig periode, og at det snart går over.

Kan det være at han har vondt noen sted? Det er jo alderen for å få tenner da, så kan jo være derfor han er urolig. Du kan prøve å smøre Dentinox på gommene hans om kvelden når han skal legge seg, og igjen første gang han våkner. Om det virker så er det sikkert det som plager han.

På dagen anbefaler jeg deg å legge deg ned sammen med han i deres seng. Tulla mi sover mye lengre lurer på dagen om jeg ligger der med henne. Hun føler seg mye tryggere da.

Håper det roer seg snart, er helt grusomt å ikke få nok søvn..

Skrevet

Vet ikke om jeg kan være til så mye hjelp men det er bestandig godt å få litt forståelse :) Det var ganske likt hos oss da snuppa var på samme alder. Masse amming om natta og halvtimesdupper om dagen. men det gikk seg faktisk til etterhvert. Nå sover hun sammehengnde frem til kl 05 (litt for tidlig dette men jeg får ihvertfall noen gode timer før jeg vekkes) og mye lengre dupper om dagen.

Det kan ikke være slik at gutten din er sulten da? Hvis puppen din nesten er tom? 5 mnd er kanskje litt tidlig å nattavvenne.

Har du prøvd å la han få en liten dupp på ettermiddagen? Overtrøtte babyer er noe herk, det går ihverfall utover både legging og nattesøvn her dersom det blir for lite soving på dagen.

Ellers har vi gjort det slik at snuppa selv har bestemt leggetid, har ikke lagt henne før hun ga tegn på å være trøtt, for å unngå mye skriking og negative assosiasjoner til senga. Men det justerte seg fint selv til at hun nå vil legges ca kl 19.

Skrevet

Jeg skal prøve å smøre på gommene hans og se om det hjelper.

Han sover mange bittesmå lurer i løpet av en dag.. men skulle gjerne hatt han til å sove et par lengre også men nei da. Ofte våkner han og vil opp så går det 15 min så er han så grinete at jeg må legge han igjen og et spetakkel av gråting til han slutt sovner igjen.. bare sutring hele tiden.

Jeg har prøvd å legge han sammen med meg men det går ikke. Han må i vogn og ut.

Jeg får bare ta tiden til hjelp men uff jeg er sååååå sliten.

Skrevet

Ja, jeg vet ikke om jeg har så mange tips, men knerten min våkner også omtrent like ofte om natta og skal ha mat, det har han "alltid" gjort, og han er sju mnd nå. Forskjellen mellom oss er kanskje at jeg synes det går greit å våkne såpass ofte (jeg får sove igjen raskt), så lenge jeg får sovet ut til ca 8 eller 9 på morgenen. Det får jeg gjort omtrent hver dag, så lenge jeg tar ham opp i senga og sover sammen med ham etter at han får mat i 5-6-tiden.

Om dagen har vi også slitt mye med halvtimeslurer... Slitsomt, særlig når det gjerne tar et kvarter å få ham til å sove i utgangspunktet! Nå i det siste har det heldigvis vært mye bedre, og jeg har også opplevd det andre har skrevet (men som ikke funker for deg) at han sover mye bedre og lenger når jeg sover sammen med ham.

Kan mannen din ta en flaskerunde midt på natta for deg, slik at du får sove litt? Eller går det an å prøve nattavvenning? Jeg har ikke prøvd nattavvenning selv enda, da men...

Skrevet

sånn går det jo ikke ann å ha det i lengden. Uff, det høres ordentlig slitsomt ut! Føler med deg. har noe tips og råd da. kanskje han trenger mere mat på dagen? Hva med å prøve et grøt måltid til på formiddagen/morgenen? Da får han kanskje sove en god lur etterpå også? Min gutt behøvde 2 grøtmåltider ved 5 mnd alder, hadde fremdeles 1 måltid i 23 tiden frem til 6 mnd når han begynte med middag. Jeg våknet han når jeg gikk å la meg kl 2230-23, gav han en flaske med mme og så sov han til morgenen i 6-7 tiden igjen. Jeg ville prøvd å gi et til måltid med grøt, og så ville jeg prøvd å være ordentlig træg på natten når han våknet, kanskje han sovner igjen evnt bare trenger smokken? har dere prøvd å legge han på eget rom? Det gjorde vi med vår gutt da han var 4,5 mnd gamel

Skrevet

Har ikke prøvd på eget rom, fordi vi ikke har dessverre. Har to stebarn som bor her annen hver helg og har det andre soverommet. Men noe må vi gjøre. Jeg har prøvd å gi han litt grøt på dagen også og han sover godt i vogna ute da men om natten spiller det ikke noen rolle hva jeg gjør i grunn, føler jeg nå da!! Og mannen tar ikke måltid om natten da han skal på jobb. Og jeg er så var på lyder og våkner av det minste så jeg burde nok hatt han på eget rom.

Jeg lurer på om det er tann på gang, han sikler sinnsykt og nå har han begynt å ta hele handa i munn helt desperat og griner masse.. så jeg smører gommene så får vi bare se.. får prøve å holde ut og se hva som skjer og om det blir noe bedring.. trenger virkelig å sove snart..

takk for alle gode råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...