Gå til innhold

Noen som har (hatt) barn med lav blodprosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen nå og Leah har lav blodprosent, mest sannsynlig pga hun ikke har spist i det siste pga ørebetennelse..Men vi skulle tilbake å sjekke om 2 uker.

Hva gjør man for å få opp blodprosenten? Prøver å få i henne litt mat, men ingenting frister..i dag spiste hun 1/2 lollipop ette legebesøket og nå fikk jeg i henne 1 tom&jerry kjeks. Hva tror dere legen vil gjøre om hun fortsatt har lav blodprosent om 2 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lav var den da? Sunniva her hadde veldig lav blodprosent når hun var alvorlig syk her. Vi gjorde ikke noe spesielt egentlig annet enn å kutte ut råmelkprodukter pga sykdommen. Det er viktig å tenke på hvilke matvarer som forhindrer og hvilke som øker opptaket av jern. Finn også ut hvilke produkter som inneholder mye jern.

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt en liten gutt med svært lav blodprosent. Til tross for mange sykehusbesøk og prøvetaking pga av dette gjorde vi ikke annet enn å tilsette flytende jernmikstur i melken hans. Jeg må tilføye at hans anemi kom rett etter fødsel og varte fra til han var ca 4mnd, så alt han spiste var jernberiket melk. Kanskje du kan gi henne noe som hun liker veldig godt som er tilsatt jern? OBS: ikke gjør det før du har konferert med lege!

Lykke til!

Skrevet

Vet ikke hvor lav den var..han sa bare at den var lav. Fikk ikke beskjed om å gi henne noe spesielt heller..men er det ikke jern i leverpostei..hun er glad i det. Akkurat nå spiser hun ikke i det hele tatt, og legen sa at vi skulle la henne spise akkurat det hun vil ha..Desverre er hun så syk at hun ikke vil ha noe av det hun elsker..har prøvd med brødskive, kjeks, eple, banan, rosiner, potetgull, sjokolade og is..eneste litt is hun vil ha, så det får hun så mye hun vil ha av, men ikke så mye hun vil ha.

Men var på legevakta i kveld og fikk vite at hun også har urinveisinfeksjon og fikk ny medisin som skal ta både ørebetennelsen og uvi-en, så han lovte meg at imorgen er hun mye bedre..håper virkelig det stemmer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...