missmam Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hva gjorde dere for å roe de ned da ? Jeg har to barn.. den eldste tok suten med engang og den har vært helt super å bruke! Men nå har jeg en baby som nekter å ta sutt, flaske og figrene sine... Aner ikke hva jeg skal gjøre for å roe henne.. greit å gå rundt, bysse og alt det der... Men ikke altid det hjelper.. og jeg ser hun har et behov for å suge, men vet hun er mett... Hun er nå 3mnd.. som regel ender jeg opp med å måte ut med puppe... Om hun griner i vogna, er super trøtt og mett... nytter ingen ting.. da er det opp å ut med puppen... på den eldste var det bare å dytte innn sutten.. så sovnet hun.. hehe.... har der noen tips... vil ikke at puppen skal bli sutt... På toppen av alt er jeg jo alene med barna, og er vanskelig å levere henne fra meg lengre enn en kort stund pga dette og pga hun ikke tar flaske... Tips?? Jeg øver på sutt hver dag, men hun blir bare sinna og spytter den ut! Samme med flaske... jeg har prøvd alt... Alt av flasketuter og sutter, kald og varm melt, morsmelk og mme, prøvd når hun har vært super sulten, sulen litt sulten osv.. Har lirket sutten og flaska inn mens hun har ammet.. varm og kald melk.. prøvd det meste... så om dere har noen gode råd for å re ned uten pupp o sutt... og fr å ta flaske.. kom med det :)
Carta Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Mini her ville heller ikke ha sutt. Så spesielt på natta ble det nok litt puppe-sutt... :S Her var det sånn at han ble sinna de første gangene jeg prøvde å gi han flaske, men pappa'n fikk gi han flaske. Mamma=pupp, mens med andre forventet han ikke puppen, så det kan kanskje være lurt å la en potensiell barnevakt få prøve å gi henne flaske. Eventuelt mens du ikke er der/er i et annet rom, og går det ikke så kommer du?
missmam Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2009 det har jeg prøvd .. prøver det ofte.. hver gang hun er med noen andre eller pappan... er det flaske trening.. men nei da.. hun nekter
*smula* Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Nå er det 1,5 år siden vår lille var 3.mnd, så jeg husker faktisk ikke helt hva vi gjorde når han bare grein i vogna og om natten og ikke tok smokk. Men jeg husker at det plutselig snudde. Han lå ofte med kosefille i vogna og senga. Også husker jeg at vi bare måtte sette hardt mot hardt en gang, tror han var ca 4 mnd, da ble det bare soving i egen seng. Ble noen netter med mye stryking på kinnet, men det gikk. Og plutselig da han var 4,5 mnd sovnet han i vogna helt uten gynging.
missmam Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2009 Ja, jeg har tenkt på det om jeg må la hun skrike litt.. men så er det det at jeg er alene med de.. så den søvnen jeg kan få.. må jeg ha.. får jo ikke tatt den igjen... Lite hjelp å få her i gården.. Kose fille har hun.. den bruker jeghele tiden når hun skal sove.. men hun er jo litt liten enda til å bruke den liksom.. Vanskelig! Men .. det går seg nok til
Minafårsøsterellerbror Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har ingen råd, men etter min erfaring så går det seg til. Min har ikke tatt smokk, flaske eller hatt noe koseting, hun har brukt meg. Hun har nesten blitt mer sint av at vi blander inn smokk og annet styr. Jeg har bare latt henne puppe. Sakte men sikkert har det gått å roe henne ved å trøste. I går fikk til og med pappan hennes henne til å sovne i senga si ved å synge for henne. Og hun har alltid puppet seg i søvn. Hun er 1 år. Nå sluttet min å spise om natten av seg selv ganske tidlig da, det er kanskje verre hvis de henger i puppen hele natten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå