Gå til innhold

Tips til "barnehagedress", til 14. måneder gammel jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i dette her, og fikk nettopp beskjed om at jeg må ha med en dress til henne. De har nettopp begynt å leke ute, så behovet har ikke vært der før. Dere som har peiling: Er det nok å kjøpe en enkel dress som skal være noenlunde vanntett, eller må jeg kjøpe en dress og ett sett regntøy?

Hvilke dresser vil dere anbefale? Skal det bare være et skall, eller bør det være for i den?

Hva med sko? Hun har fått et par ecco-sko, men det er ikke gore-tex. Bør jeg kjøpe et par støvler til henne, eller er hun for liten til det?

Håper noen kan hjelpe meg litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig greit med både dress og todelt regnsett.

Hvis hun går ville jeg helt klart kjøpt gummistøvler, det er det eneste som duger når det er skikkelig vått ute.

Dressen trenger bare være et "skall" på denne tiden av året. Man kan sende med ulltøy til å ha under på de litt kaldere dagene.

Skrevet

En trenger regntøy, og et par støvler er ikke dumt siden de plutselig går. Våre hadde gore tex sko, men gikk så tidlig at det var nødvendig siden sølepytter var det gøyeste de kunne finne. På høsten så vil jeg absolutt anbefale ecco gore tex til de minste fordi passformen er så bra.

Jeg ville enten kjøpt en reflex eller skogstad dress til jenta, som ikke er helt regntett med grei. Men førstevalget hadde vært en dress med utagbart ullfor som kan brukes til høsten og vinteren. Vi har vært superfonrøyd med troll sin til de minste, og kjøpes den litt stor holder den til vinteren. Bare husk å vask den som anbefalt og impregner den om du vasker den ofte.

Skrevet

vilken størrelse trenger du? jag har en kjempefin vår/høst dress fra reima i stl 74-80 som jag ska selge, marine blå med rosa detalier, det er ikke en regn dress men tåler MYE vann...

Skrevet

Jeg anbefaller veldig SKOGSTAD-parkdress. Den som heter JOE, med nettingfor inni.

Vi har hatt det til vår som snart er 2 år, og han har brukt den høst/vinter/vår - vi bare velger selv hvor mye han har under.

I dag har vi vært ute i regnvær en time, og han ble ikke våt.

Som regntøy er vi fornøyde med REFLEX todelt. Genialt med to-delt, for ofte har han bare hatt på seg regnbuksa fordi det har regnet og det er vått i sandkassa/gresset.

Gummistøvler er et must, så fort han begynte å gå, ble det å plaske i søledammer favorittaktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...