Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker! ;-) Har fått hjemmestrikket teppe i myk babyull av venninnen min til de to siste, og hun strikker nå også (snille, snille damen, hun er en knupp! :-)), og de har jeg brukt ekstremt mye, bruker dem faktisk enda selv om barna er 4,5 år og snart 2 år (i bilen f.eks når det er litt kaldt og vi skal langt, slik at de ikke har yttertøy på seg). Jeg vet jeg hadde noen helsetepper også, men at jeg ikke brukte dem så mye siden vi hadde de deilige i babyull i stede. Men brukte dem litt da, innimellom. Hvor mange har dere hatt behov for? Noen som husker? Sitter å skrive liste over hva vi mangler nå skjønner dere, og lurte på om vi trengte noen tepper :-)
erteposen + 4 Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg vet!!! Har akkurat pakket opp kasser av gamle babyklær, og har tatt vare på alt av tepper. Jeg har to tepper i ull, et lite og et stort, og et vanlig i bomull som jeg ikke husker hva jeg brukte til:) Får to strikkatepper i ull av snille venner, og kjøper sikkert et i bomull til tvillingene.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Satse på ett helseteppe i tillegg til det hjemmestrikkede da? Høres i grunnen greit ut, begynner å bli dyrt dette her, hehe... Siden denne var så uplanlagt og vi ikke skulle ha flere, er mye gitt bort og mye helt utslitt etter 3 unger, å er en del vi må kjøpe på nytt igjen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Hadde vel sikkert 7-8 blåe helsetepper Sikkert 2-3gule helsetepper Så hadde jeg et fleeceteppe med brune bamser, og ett med hvite bamser. Og ett blått ullteppe. Og jeg er sikker på at jeg hadde enda ett eller to fleecetepper, fra søsteren min... Hmm... (Jeg har en senil gammel bestemor som ikke husker at hun har kjøpt dagen før, så dermed ble det en del.. huff.... ) Jeg brukte helseteppene når Daniel sov om dagen, f.eks i fanget mitt. Ullteppet i bilen. Fleeceteppet om dagen når han sov/bilen/vogna. Jeg ville nok ikke trengt like mange til neste gang, jeg tror det for min del ville holdt med to helsetepper, ett ullteppe og to fleeceteppene. (Bare for å sørge for å ha tilgjengelig under vogna, ved vuggen og i stua om barnet sovner på fanget f.eks.. )
erteposen + 4 Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Jeg gjør det, og så får vi heler kjøpe flere. Det er dyrt å kjøpe alt rosa:)
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Oi, det var litt i overkant ja! Hehe... Tviler på at jeg trenger over 10 tepper ;-) Vi brukte/bruker det i ull til det meste, men det må jo vaskes innimellom, og bør ikke ligge rett mot huden siden det er litt eksem i familien (ikke nødvendig å provosere fram noe ved å legge ull inn mot huden hennes), så greit å ha noe som kan legges inntil huden i starten siden hun blir sommerbaby, og til når det andre er til vask. Kanskje to tepper til da, så er vi sikker :-)
___ Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Vi hadde et teppe i ull og et i bomull. I tillegg hadde vi et helseteppe, men det brukte vi så hodt som aldri. I tillegg hadde vi et tynt ullteppe, som vi vanligvis bruker i sofaen, som vi brettet og brukte til ungene noen ganger hvis det var kaldt.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Hehe, som jeg sa: Bestemoren min... Jeg ble fortvilet hver gang hun kom hjem med et nytt ett.. Huff.. ;o) Det er iallefall noe jeg gleder meg til neste barn: Jeg slipper å bo i samme hus som henne, og jeg slipper å engste meg for hva hun kommer hjem med hehe Nå kan hun i det minste oppbevare ting, så slipper jeg det Er bedre å bare kjøpe til etterpå, når man ser hva man får bruk for! Jeg hadde et januarbarn, du får ett sommerbarn - og innen nov - vinterstid - så trenger du ikke fullt så mange tepper heller da barnet er blitt litt eldre. Ellers funket dynen finfint også Som du sier, viktig med å ikke legge ull helt innerst, men man kan fullt ut kjøpe i ettertid!
*smula* Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Hadde to helsetepper, to fleecetepper og 3 ulltepper. Brukte teppene mye. Helseteppene brukte vi til å svøpe han i starten, han roet seg veldig da. Fleeceteppene hadde vi liggende på sofaene, eller vi tok de med når vi var på besøk så han hadde noe å ligge på. Ullteppene brukte vi i vogna og i bilen. Nå er han snart 2 år. Bruker bare ullteppene nå (og fleeceteppet som koseteppe inne). Har ett ullteppe fast i bilen, de to andre bruker vi litt om hverandre.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Vi fikk et deilig teppe i 100% ull fra apoteket. Det brukte vi myyye i starten og var superfornøyd med det. Brukte ikke noe annet. Også brukte vi ett helseteppe i vinter foran åpningen på vogna (ja, skyt meg - men i 15 minus og snøstorm fra januar til april hadde dere og gjort det). Nå har vi i tillegg ett supermykt fleeceteppe(fra Princess) som hun bruker som koseteppe/teppe i senga. Og ett ullteppe fra Røros Tweed som vi bruker i vogna. - så fire tepper som vi har trengt. Hadde en haug til, men de har vi ikke brukt.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 Brukte stort sett bare et vi. Og så om det ble gulpet på eller noe, så hadde vi vel et i reserve...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. mai 2009 #12 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde 4-5 stykker til Jonas og synes det var for mange. Et gult hjemmestrikket i bilstolen Et likt noe større i vognen Et off-white mor signe ullteppe, fått av en veninne av min mor Et blått fleece teppe til å kose med i sengen og et par til som ikke ble brukt.... Behovet var ikke der hos meg på et februar barn, blir vel ikke sann på et juni barn heller...
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #13 Skrevet 22. mai 2009 Nei, jeg tror jeg går for ett eller to helsetepper jeg, utenom det i ull, det får holde :-)
MintCondition Skrevet 22. mai 2009 #14 Skrevet 22. mai 2009 Vi har ett Nøstebarn-teppe, ett ullfleece-teppe fra Troll, og 2 helsetepper. Først nå har vi begynt å bruke helsetepper, i vinter har vi brukt de to i ull
Ksenia & Anjem Skrevet 22. mai 2009 #15 Skrevet 22. mai 2009 4-5 helsetepper 1 hjemmestrikket i ull 2 fleece brukte tepper masse vi, han gulpet masse da han var mindre så synes det var kjekt å ha noe å bytte på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå