Carrie1 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hei! Jeg skal starte med menopur, 300IE. Det er jo en ganske stor dose, og jeg må da bruke 4 hetteglas, siden det er 75IE pr hetteglass. Det jeg lurer på er om jeg kan blande de 4 hetteglassene med tørr-stoff med 2 av glassene med væske? ( det er 1 ml pr hetteglass ). Så blir det ikke så mye og injisere.Da blir det 2 ml i stedet for 4 ml. For medikamentet er vel i hetteglassene med tørr-stoff?
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hei! Du skal bruke samme dosen som jeg brukte, derfor vil jeg svare deg på dette spørsmålet. Sykepleieren jeg snakket med, sa jeg skulle bruke 4 pulverglass i et glass med væske. Hos meg gikk det kjempe bra. Lykke til!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Hei! jeg gikk pà 300 ie Menopur i feb.Du skal KUN bruke ett glass med væske!først trekker du opp væska inn i sprøyta,sà spröyter du væska ned i en av glassene med Menopur.Sà trekker du blandingen opp tilbake i sprøyta,for deretter ä sprøyte blandingen ned i Menipur glass nr.2....trekk opp igjen væsken i sprøyta og ned i ny menopur osv.när du har alt i sprøyta,husk ä knipse forsiktig pà sprøyta,mens du holder den slik at spissen peker rett opp,oppfor deretter ä presse forsiktig pä stempelet slik at enbotteliten dräpe vises ut av sprøytespissen,dette gjøres for ä unngä luftbobler.masse lykke til!!!etter første gangen går dette som en lek;);)klem
Carrie1 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2009 Takk for svar!:-) Leste i bruksanvisningen nå at opptil 3 hetteglass med pulver kan løses opp i glass med væske.
Viktoriana Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Det skal du ikke bry deg om, men bruke ett glass væske til fire glass pulver. Det går helt fint. Lykke til!
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jeg fikk beskjed fra sykepleieren at de hadde fått tillatelse til å be pasientene bruke 4 glass med pulver i 1 glass med væske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå