suseduse Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Begynner nesten litt å få sånn angre følelse.. Både pga storebror og den tida han vil få, og fordi jeg er livredd for at det skal bli samme smertehelvete etter fødsel som sist... Klarte knapt å sitte på et halvt år, og måtte gå sykemeldt og på rehabilitering og yrkesretta attføring etterpå (er under tiltak nå og).. Jeg er veldig glad for den lille, og koser meg når jeg kjenner sparka hennes, men samtidig.. Uff, veit det går bra, men panikken griper meg enkelte ganger.. Måtte bare få ut litt, og håpa det kanskje var noen flere med samme følelse her..
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har det litt på samme måte... I hvertfall i forhold til fødselen... Jeg venter mitt tredje barn, og har hatt to ulike men veldig tøffe fødsler, hvor siste fødsel endte med at jenta mi fikk litt problemer ett døgn etter fødselen, og vi måtte være på sykehuset i to uker etter... Jeg gruer meg VELDIG til fødsel denne gangen... Hadde sagt ja til keisersnitt med en gang hvis jeg hadde fått det! Skal til samtale på sykehuset, og håper dette kan hjelpe på angsten min.....
koala Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde det slik etter første fødsel når jeg ventet nr2 men det gikk mye bedre Legen min sa at hun selv hadde tre barn og ingen av fødslene var like. Jeg snakket med legen, jordmor (som gikk gjennom journalen med meg) og skrev et brev til føden om hvordan 1. hadde vært for meg og hva jeg ønsket for 2. fødsel. Nå venter jeg 3. og er mer spent enn gruer. Kan jo komme ting jeg ikke har opplevd før som setefødsel eller kompikasjon som gir hastekeisersnitt. Men jeg føler meg tryggere enn sist og vet at dette kan jeg klare. Lykke til dere håper det blir en fin opplevelse!
septbaby09 Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Hei. Jeg har ingen erfaring med fødsel ennå, men har en venninde som fikk barn i fjor sommer. Hun gikk til legen sin, sa hun hadde fødselsangst, og fikk keisersnitt uten diskusjon. Så jeg tenker at om dere har hatt komplikasjoner tidl bør dere ihvertfall få!! Er sykepleier og husker fra forelesninger for en stund siden(lege som foreleste) sa at man ikke anbefaler ks, men om kvinnen absolutt ønsker nekter man ikke, for man vil unngå stress hos moren. Min venninde fikk beskjed om at babyen ville være godt over 4 kg, og dermed angst, men når den ble tatt var den 3400 g. Så skulle ikke mye til å få det som hun ville
suseduse Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2009 Takk for svar Men jeg er faktisk ikke redd for fødselen i det hele tatt, selv om den ikke var en drøm.. Men er tiden etterpå.. Men så blei bekkenløsninga mi mye verre etter fødsel, og rett før jeg blei gravid nå var den endelig på vei til å bli bedre. Jeg har større oppfølging nå, og skal til ultralyd igjen i juli, og regner med jeg skal flere ganger, og evt måle bekkenet mitt, og det er beroligende Jeg veit at det skal mye til for at det blir like ille som sit, men.. Har jo en fra før av som trenger meg og nå, så kan ikke være sengeliggende! Men jeg håper jeg heller blir satt i gang tidligere enn keisersnitt, har litt angst for operasjoner Det ordner seg for snille jenter vøttu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå