Gå til innhold

10 mnd og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min begynner i barnehage når den er 10 mnd. Syns dere dette er for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes det er litt i det tidligste laget, men man gjør det man må gjøre : )

Skrevet

Min begynte da h*n var 10 1/5 mnd. Synes det var tidlig, men hadde ikke noe annet valg (Før noen begynner å kjefte på det, vi hadde faktisk ikke noe annet valg, så det er ikke noe vits i å slenge med leppa!)

Det har gått kjempebra, over all forventning!

Skrevet

Jeg synes det er veldig tidlig. Men mange har faktisk ikke noe valg, så hva gjør man?

Jeg er så "heldig" at ungen min ikke skal begynne før h#n er 14 mnd. Er så glad for at h#n i det minste kan gå før h#n skal dit.

Lurer på om det er værst for oss foreldre, og at ungene egt. har det bra.

Lykke til, håper det går bra med dere.

Skrevet

Må man så må man. Sønnen min begynte i barnehage da han var 11 mnd, og det gikk fint. Men jeg må innrømme at det var tøft for meg å levere han der den første tida. Men jeg var student og kunne tillate meg å ha korte "arbeidsdager". Dessuten hadde han lært å gå, og lå i det hele tatt litt foran andre jevnaldrende i utvikling. Det var også en stor fordel at det var en studentbarnehage, for det førte til at det ofte var få barn på avdelingen. På det meste var de 9, men som regel var det bare 6-7 der samtidig. Ofte hendte det at det var flere voksne enn barn der, og da var det jo fine og rolige dager for den lille.

Men jeg har også opplevd å se ei lita jente på 10 mnd som begynte i en barnehage hvor det var 14 barn på avdelingen. Hun var så lita og spe, og brukte lang tid på å lære å gå. Hun ble så usikker av å være der at hun ofte måtte sitte i vogn inne. Det var rett og slett for skummelt for henne å være på gulvet når det var så mange andre (større) barn der. I denne barnehagen var det dessuten myyyye sykefravær blant de faste ansatte, og det dukket stadig vekk opp nye vikarer som barna måtte forholde seg til. I tillegg var ofte disse vikarene innvandrerdamer som knapt snakket et ord norsk... Jeg syntes det var vanskelig i forhold til min sønn som da var blitt to år, så jeg hadde i hvert fall ikke likt å levere min 10 mnd gamle baby der!

Uff, dette ble visst veldig langt, men hovedpoenget mitt er egentlig at det er stor forskjell på barn og på barnehager. Det er derfor ikke så lett å si om det er for tidlig eller ikke å sende din baby i barnehage når h*n er 10 mnd. Jeg vil uansett si at det er på grensen, men det kan gå kjempefint!

Skrevet

min yngste var 10 mnd når han begynte. Vi hadde ikke mulighet for å være hjemme. han likte seg så godt i bhg at han nesten ikke trengte tilvenning i bhg, men så skal det sies at han hadde vært en del med i bhg for å hente storebror og kjente jo til de som jobber der.

men så er det jo og forskjell på unger.. eg er gla min tok det så fint!

var med blandede følelser at vi leverte han, men vi kjente godt de ansatte, og hadde rett og slett ikke økonomi til å være hjemme lengre. er egentlig litt trist at det er økonomi som alltid er det store hinderet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...