c-k Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hei. Jeg skal på Springsteen konsert om et par uker så da skal pappa'en være alene med reken litt (vi skal gå hver sin dag Har kjøpt meg brystpumpe og allt vi trenger- tror jeg. Har tenkt å beggynne å fryse litt melk, men hvordan vet jeg hvor store porsjoner jeg skal lage? Vet jo ikke hvor mye hun drikker. Bare å fylle opp flasken noen ganger å se hvor mye som går med? Eller er det noen som vet sånn ca hva som er vanlig? Hun pleier ikke ligge så lenge på puppen. 10-15 min kansje, men er effektiv Noen andre gode råd eller tips før vi prøver flasken for første gang? Ble mange spørsmål nå
c-k Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2009 ja det hadde jo kansje vært en ide å si noe om hun er straks 7 uker..
blomstre Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Straks 9 uker når du skal på konsert da :-) Jeg har kun gitt mm på flaske denne gangen og har hatt stålkontroll på målene. Har ikke skrevet ned da, så det går på hukommelsen her. Lille snuppa mi startet på 50 ml og var ved 3 mnd oppe i 150 ml. Jeg lagde gjerne flasker på 150 ml og flasker på 50 ml som påfyll hvis hun plutselig ikke var fornøyd med sine vandte 150. Dyrebare dråper, og melken skal jo ikke varmes to ganger, så litt dumt å lage alt for store posjoner og ende med å helle ut en masse. Jeg ville ha testet litt på forhånd om hun ville ta flaska, ev kjøpt en sånn nebbkopp og hatt i bakhånd hvis dere ikke har øvd på forhånd. Så ville jeg kjøpt en liten boks ferdigblandet mme å ha som reserve... (nervøse fedre kan velte flasken...). Håper det går bra og at du får kost deg på konsert :-)
Nagilimia Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Min sønn spiste ca.160ml på den tiden, men han er veldig glupsk da. Jeg ville kjøpt inn en mam-flaske og en aventflaske i tilfelle hun er litt sær med hvordan tuten på flaska skal være. Aventflaskene må du ikke skru for hardt igjen for da virker ikke airflex systemet (slippe luft inn i flaska). Amme litt først så hun vet at hun er i et måltid og ikke er skrubbsulten, men at hun fortsatt er ganske sulten. Hvis hun ikke suger med det samme, sprut melk gjenntatte ganger inn i munnen hennes. Hun vil tilslutt skjønne at det kommer melk derifra. Tar hun det lett hadde jeg prøvd 2-3 ganger før jeg skal bort (et måltid annenhverdag hvis det ikke går lett) og selvfølgelig at pappan får prøve. Gjerne gå ut av rommet hvis pappan synes det er greit, så kan han heller rope hvis han må. Lykke til! Vi hadde ikke noen problemer (annet enn at jeg burde være et annet sted for pappan ble mer selvsikker da
c-k Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2009 Tusen takk for mange gode råd, begge to Er avent-utstyr vi har kjøpt alt sammen så prøver det først. Håper på å prøve litt på søndag, så satser vi på at dette går fint også.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Hvis ikke jeg husker feil så skal de ha ca 15% av kroppsvekten sin i melk (dl) pr døgn og så deler du dette opp på antall måltider du har i døgnet, og så legger du litt til "for sikkerhetsskyld" ) Ville ha frøset 100-150ml pr porsjon, gutten min som nå er 3mnd (i morra) sluker 150ml på et måltid og det er mer enn nok for ham )
temine Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Lurt å sjekke om reken din drikker opptina morsmelk og, min knert likte nemlig ikke smaken som ble på melka da. Måtte pumpe og gi melka fersk om han skulle ta. Nå er nok de fleste litt enklere på flaska enn min da, for jeg har gitt opp hele greia:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå