Gå til innhold

er dette vanlig ved angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to ukene har jeg vært plaget med angst, har reist en del og følt meg veldig stresset.. og jeg føler når angsten bygger seg opp i meg, føles det som om jeg skal besvime/ miste kontrollen, og det eneste som hjelper er å kaste opp (Tvinge meg opp) og da føler jeg meg rolig igjen etter det.. Jeg blir kvalm av å se på mat og brekker meg også:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil tro at det kan være vanlig.

Ved et angstanfall går blodet du har i kroppen ut til de største muskelgruppene og vekk fra "uviktige ting" som fordøyelsen og forsåvidt også hjernen tror jeg.

Du er parat til å springe eller sloss for livet og da er det dumt at kroppen bruker energi på å f.eks fordøye maten.

Dette er kortversjonen altså. Det er mye som skjer ved et angstanfall.

Jeg hadde angst og forsåvidt fortsatt har og mitt største problem ved et angstanfall er at jeg blir så sabla kvalm. Det er synd angsten min dreier seg delvis om ja, angst for å kaste opp offentlig. (Nei, til dere andre som leser, jeg er IKKE hun som skriver under "Nøffemor" nicket).

Vi har en del angst i familien og jeg har selv minner om min egen far som kasta opp så fort han ble "nervøs".

Ønsker deg lykke til med dette og pass på at du ikke får en spiseforstyrrelse som følge av angsten.

Jeg kunne skrevet mye mer om dette, men som sagt dette er kortversjonen.

Skrevet

Hei og huff.

Kvalmefølelse er vanlig ved angst. Akkurat som redsel, skjelvinger, svimmelhet, uspesifikke smerter og mye annet.

Uansett så vil jeg råde deg å kontakte legen din.

At du føler deg bedre ved å brekke deg/kaste opp er naturlig nok ikke bra i lengen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...