¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg blir 35 om en måned, men legen mente at det var mye større sjanser hvis vi velger å sette tilbake ett egg...tvillingsvangerskap er mer kompliserte...Vet fortsatt ikke kvaliteten på dem, får vite det før innsetingen...
b77h Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 ja, det er litt vanskelig det der...Jeg har også vært i tvil hver gang. Men har nettopp hatt mitt 2 forsøk nå, og det er blitt satt inn 2 egg hver gang. Ble gravid første gangen, men mistet i 6 uke. Da satte de inn to egg som ikke var helt perfekte (2 og 3 delt). Denne gangen satte de inn 2 egg som visstnok var topp kvalitet og 4delt. Vi er på Hausken, og når jeg sa "ok, så du anbefaler to egg denne gangen også (mens jeg lå på benken...)?", så sa han bare at "ja, vi vil jo at det skal bli barn av det" med et smil... Jeg syns det er helt ok nå, ønsker jo at det skal lykkes, og har hørt om mange som setter inn to og kun bli gravid m ett barn. Men samtidig er det også litt skummelt pga et tøffere svangerskap m mer komplikasjoner + tøff tid etterpå m to små. Mannen min har veldig lyst på tvillinger, men jeg tror absolutt ikke han aner hva han ber om hehe. Tror det er tøft for et parforhold også. Men nå går jeg altså rundt med et potensielt tvillingpar i magen, og tar det egentlig med stor ro :-) Tror det er mer vanlig på de offentlige sykehusene at de bare setter inn 1 egg. Men trodde det endret seg etter 35 år. Jeg er 31.
Mazza** Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Hei , her har vi alltid fått satt inn 2 egg, bortsett fra de gangene bare ett har ovelevd opptining da. legen min sier at sjansen for å bli gravid er større når man setter inn to av gangen Så da gjør vi det...og dessuten kan vi jo ikke kaste noen som er friske og klare for innsetting...TENK om det er gullegget man kaster??? Skal sies at jeg satt inn to og fikk en sønn i 2007.....vi har vært offentlig og alltid fått tilbud om to på innsetting Er 34 nå
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2009 Da ble det bare ett egg på oss denne gangen. Legene ville ikke sette inn to selv om alle 5 var kjempefine 4 delteegg. De mener at det er større sjanser for å lykkes hvis vi setter inn ett så jeg hadde egentlig ikke noe valg. Nå har jeg 4 egg på frys og jeg skal insistere på 2 egg hvis vi ikke lykkes denne gangen...håper dettte er gullegget :-) :-)
Kine71 Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Heisann! Gratulerer med egg inn og alle på frys, det var flott resultat:0) Ang det å sette inn to egg, har jeg endret syn. Ville vel tatt to inn om jeg fikk sjangsen tidligerer. Har jo hatt to innsett, begge med et egg. Den siste resulterte i graviditet. Fikk aldri valget om to heller, på stolav er de veldig strenge på det. Vel, det var vel først når jeg skulle på tidlig ul.lyd i uke 12 at det slo meg. Jeg var jo så bekymret for den lille, at noe skulle være feil. Da tenkte jeg etterpå at tenk om det var to og det var noe alvorlig feil med den ene, ja hva da? Mulig jeg er verstefallstenker, men i jobben min vet jeg veldig godt om risikoen med svangerskap og fødsel av tvillinger. Selv er jeg veldig glad for at det kun er en her, men som regel går det jo bra med to også da. Jeg vet i alle fall at jeg ikke kommer til og be om to egg inn senere. Da tar jeg heller og fordeler de to eggene på innsett over to mnd, men det er nå meg! Lykke til med gullegget ditt World:0)
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2009 Tusen takk Kine 71...Lykke til til deg og :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå