Gå til innhold

Åhhh... NÅ må det vel snart være nok!!


Vero85

Anbefalte innlegg

Synes Ullevål er så strenge..

 

Skjønner jo godt at babyen skal være der inne så lenge som mulig om den har det bra, men hva med når mor ikke har det bra i det heletatt?? Er det JM, lege eller Ullevål som avgjør om JEG har det bra??

 

Har jo hatt helseproblemer siden før jeg ble gravid, dette er jo godt dokumentert.. Ble satt på vekt reduksjonsprogram, som funket kjempe bra for meg;) Måtte det både for min egen helse og fordi jeg skulle ha en kne operasjon.. 2 dager før denne operasjonen skulle skje, fant jeg ut at jeg var gravid (skikkelig upassende tidspunkt, men hva skal man gjøre da? Når man ikke har blitt gravid på 5 år uten prevansjon). Så legene ville jo ikke operere da, pga at det ikke sto om liv og død.

 

PGA denne relativt store kneskaden som jeg har hatt siden 2001 har ryggen blitt litt skev pga feilbelastning over flere år, og jeg har i lang tid sliti med ryggplager.. Pluss at jeg i 2004 var i en volsom frontkollisjon som ikke gjorde rygg musklatur noe bedre..

Nå de siste 2mnd har bekkenløsningen kommet også, og det spraker og knaker der nede som bare tusan, og det gjør jo sinnsykt vondt.. Klarer nå om dagen kunn å ligge i senga 2-3timer om gangen før jeg våkner å må opp igjen, sitte en stund, og legge meg igjen.. Jeg har blitt sinnsykt sliten og er redd for at dette skal gå utover både fødsel og barseltiden=(

Synes ikke selve graviditeten er noe problem i det heletatt, men min egen helse har blitt ett stooort problem i det siste..

Hvor mye skal man tåle liksom? Om jeg akutt må på toalette, så går det nesten galt flere ganger, for jeg bruker såååå lang tid på å komme meg opp fra seng/sofa...

 

Jeg er 3 dager over UL termin i dag, og hadde mens termin den 13.Mai.. skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette her jeg, om jenta ikke kommer snart...

Dagens lengste suttre innlegg for i dag tror jeg....

Sorry.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har lov til å komme med et slikt frustrerende innlegg... Jeg føler med deg og forstår så godt at dette må være både tungt og vanskelig for deg..

 

Har du spurt jordmor om hun kan sjekke åpningen din, og prøve å tøye det litt "stripping" som det vist heter, kanskje det kan sette det i gang.. Ellers er jo sæd en bra fødselsstarter.. Ikke akkurat det en har lyst på, det vet jeg.. Jeg har ikke hatt noe lyst siste halvåret i det hele.. Men i går kveld så tenkte jeg at det er jo verdt et forsøk, og sa til min samboer at jeg ville ha noen celler med han.. hehe ;) Han vart jo gla, stakkar... Å jeg fikk en god del sammentrekninger over flere timer etterpå, trodde at NÅ var det i gang, men det stoppet i løpet av natten.. Men kjenner det begynner å murre litt igjen, så håper på at i dag er dagen...

 

Synes egentlig det er rart at de ikke tar mer hensyn til deg og de problemene du har.. Jeg kjenner jo andre som har fått hjelp og blitt satt i gang for mindre problem enn det du beskriver.. Jeg hadde tatt turen til sykehuset, og spurt om å bli undersøkt og evt fått atripping/akupunktur eller andre ting som "naturlig" kan sette det i gang..

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har vært på sykehuset, men det eneste de sier er at: babyen din har det helt fint!! Men HALLO??? Har dere ikke fått med dere problemet enda?? Jo, men nå er det ikke så lenge til uansett.. Kommer nok snaaart=p Jadda, jadda...

 

Hos min JM er snakk om slike ting heeelt uaktuelt... Kommer nok snart er det eneste hun å har å si=P hehe.. HUFFFFF!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt tragisk at ikke helsepersonellet ser på formen til mamman! Ihvertfall når du har gått til termin, og din egen termin var for 1.5 uker siden.... Babyen har det kanskje bra, men han den har det enda bedre om mamma har det bra, og har overskudd og helse til å ta best mulig vare på brnet etter fødselen.

 

Det er jo best om fødselen starter av seg selv, men du kan vel i det minste få tilbud om ting som stripping eller akupunktur for å muligens fremskynde fødselen noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært snakk om noe slik i heletatt.... Akkurat som de mener a dette får gå naturens gang... Jeg føler jeg blir litt oppgitt her jeg ligger/sitter... Kjenner det sliter på fysiske, men er redd det snart skal gå over til det psykiske også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt jordmor på sykehuset direkte om hun kan sjekke åpningen, å evt tøye det litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om ei som fikk til svar at ...neida det er lenge til det skjer noe her..hos legen.Hun spurte også om hun ikke kunne gå til akupunktur...neida sa legen...det hjelper ikke allikevel.Dama ble drittlei etter å ha gått leeenge over termin og gikk til en som driver med akupunktur...bestillte time,dette var en fredag..på mandag var alt igang,hun troppet opp på sykehuset og du skulle sett den paffe legen du....han trodde ikke sine egne øyne.

Syntes du burde fått litt hjelp jeg når du har såå store plager som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...