Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har en sønn på 5 år som fortsatt får sånn talgbelegg i hodebunnen slik som babyer gjerne har. Vi behandler det på samme måte som man gjør med babyer, med olje og kam, men jeg lurte på om det er noe man kan gjøre for å stoppe det? Prøvde å høre med HS, men helsesøster hadde ikke så mye greie på det på så store barn. Her som det er så mange kloke damer, så er det kanskje noen som vet? En shampoo eller noen andre produkter kanskje? Det gjør jo ikke vondt eller noe, men han syns det er litt ekkelt....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Du kan prøve å smøre hodebunnene med A.krem, det gjor vi med vår sønn. Smurde tykkt inn i håret og hodebunnen lot det virke en halv time til en time, kammet han, badet han og vasket bare håret med baby shampo og kammet han igjen etterpå!! Han er kvitt alt! Ikke en flekk igjen! Du kan jo prøve og se. Om ikke så selger de jo noe "vann" på apoteket en kan smøre hodet i som skal funke litt bedre enn olje!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Det kan være seboreisk eksem når han er så stor.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Min sønn hadde også dette til han ble ganske stor. Ble frarådet å bruke de "typisk" barnesjampoene, men heller prøve antiflass-sjampoo og da ble det mye bedre. Et eller annet med at barnesjampoene hadde feil ph-verdi i tillegg til at min sønn hadde en litt ømfintlig hodebunn og noe med celledelingen og slikt. Husker ikke helt, men det funket i hvert fall )
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Nå er jenta vår bare 1,5 år da, men vi fikk kjøpt noe på apoteket ihvertfall. Spurte etter noe for barneskrurv. Man tar bare det greiene i håret, lar det virke noen timer, grer med kam og vasker ut. Funker veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Takk for mange svar! Men kommer det aldri tilbake igjen da? Tenktew mest på noe som ga varig bedring? Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå