Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til han var ca fem og en halv måned. Det gikk over av seg selv. Han mistet interessen mer og mer etter at vi begynte med fast føde (4mnd alder). Og til slutt gadd han ikke i det hele tatt. Faren var visst likedan. Syns det var veldig tidlig, men nå kjenner jeg det er veldig deilig:)

Skrevet

Jeg sluttet for en uke siden. Jenta er 9 mnd. De siste ukene var det max en amming i døgnet, hun ville egentlig ikke ha. Eneste gangen hun ville ha var natt/tidlig morgen, men det hadde vi egentlig sluttet med og jeg ønsket ikke å gå tilbake til nattmating.

Det var en vemodig avgjørelse å ta, drev lenge og pumpet for å opprettholde produksjon, men så fant jeg ut at nok er nok. Vil hun ikke så vil hun ikke. Fordelen i vårt tilfelle er at jeg nå kan spise hva jeg vil (hun har matallergi) og vi slipper jo også denne brystavvenningen som mange kan slite med.

Men altså, planen var å amme til ettårsalder. Er det noe jeg har lært av å være mor er det at det sjelden går som planlagt ;)

Skrevet

Til lillegutt var 4 mnd ca.. da mistet jeg melken dessverre, har prøvd å få den opp igjen men sliter meg bare ut. Så nå er det bare litt kos med puppen. Prøver å pumpe litt men det er nok snart helt slutt. Er så lei meg for det men sånn er det bare..

Skrevet

Her er det full pupp enda - sju måneder. Må legge til at det er lenge siden puppen var KOS, nå fungerer den kun som matstasjon.

Skrevet

Snuppa er 8 mnd. og ammer enda.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt sønnen min på 8,5 mnd, og håper å holde på en stund til. Jeg er redd det blir en ond sirkel med lite interesse og dårlig produksjon, men kommer nok ikke til å ta fram pumpa igjen.

Skrevet

Gutten er straks 5 mnd, og jeg ammer enda. Storesøster ble ammet til hun var 15 mnd.

Skrevet

Jeg ammet i tre uker. Det var et helvete fra ende til annen, så jeg ga opp. Men jeg har pumpet meg siden og nå er han snart fire og en halv måned.:)

Skrevet

Hei!

Vi ammer fortsatt og mini er 11 mnd:-) Han får ganske mye pupp (5-6 ganger om dagen), og vi har tenkt å begynne å trappe ned litt nå. Han får 2 ganger om morran (kl 04 og 06), etter barnehagen kl 14, en litt mindre sup rundt 17 og tømmer begge puppene ved legging. Han er fortsatt veldig glad i puppen, og storkoser seg med den. Så det er desverre egoistiske grunner for at jeg ønsker å slutte snart. Men morra-puppen blir nok det siste som forsvinner;-)

Eldstemann ammet jeg til han var 14 mnd, men da beit han så fælt at det begynte å blø. Han mistet helt interessen etter det, og da var jo saken grei. Må nok "slite" litt mer med han pluggen jeg har nå...for han er en liten "puppe-freak" *hehe*

Skrevet

fullammet i to uker, så var det pumping og styr og litt tillegg til hun var nesten tre mnd. Mer tillegg enn mm mot slutten da selvfølgelig..

Var styr med ammingen nesten fra dag 1 så jeg synes jeg var flink som holdt på så lenge!

Skrevet

Flink du er ,collette!! Jeg vet ALT om pumping, MYE jobb det der!!

Skrevet

Ammet nr 1 i 16 mnd og håper like lenge med nr 2.

Skrevet

Jenten min ammet jeg til hun var nesten 6 mnd.

Lillegutt er 6,5 mnd og ammes fortsatt i tillegg til fast føde. Han virker mere tilfreds med puppen på dette tidspunktet en det søstra

var. Har planer om å fortsette til han er 9 mnd, da begynner han i bhg og jeg i jobb, da får vi se hvordan det går.

Skrevet

ammet nr 1 til han 5,5 mnd, da ble jeg gravid igjen og han ville ikke ha.... håper jeg kan amme lenger denne gang, for jeg har INGEN planer å bli gravid igjen før etter MINST 5 år :P

Skrevet

Ammet i 2 mnd, da måtte jeg bare gi det opp pga hylings ved puppen (KISS 2). Ga mm på flaske en gang per dag, i tillegg til MME, til hun var ca 3 mnd.

Skrevet

han er 11 mnd og ammer ennå.

Skrevet

Ammet i 2 månder. Måtte gi meg pga at blodtilførselen stoppet i puppene, gjorde så sykt vondt + jeg hadde for lite melk.

Skrevet

ammet førstemann til han var 14 mnd, fullammet i 6 mnd.

Snuppa nå er 5 mnd og fullammes.. planer om å amme til ca året.

Skrevet

Jeg del-ammet til poden var 2 mnd. Da la vi "puppene på hylla" og ble flaskefamilie på heltid - det fungerte kjempefint. Poden vokser og trives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...