Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Jeg slutta med amming når jenta mi var ca 2 år, men litt nattmat enda. Nå er hun snart 3. Men det er sjeldnere og sjeldnere altså.
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 til han blir konfirmant hehe neida,så lenge han vil ha tenker jeg,men orker ikke å amme mer enn 2 år
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg håper å kunne amme til h*n skal begynne på skolen.. Etter det ser jeg for meg at det kan bli litt problematisk.. Vi har det heldigvis sånn at vi slipper å sende i barnehagen, så jeg skal være hjemme hvertfall til lille er 8-9 år.. Har ikke helt bestemt det.. Fullammer så lenge som mulig, men planen er å ha hvertfall litt kos hver dag til skolealder altså...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Hva? amming er jo helt naturlig.. Hvis det ikke er meningen at jeg skal amme så lenge, så stopper vel produksjonen..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Til deg som vil amme frem til skolealder.... Regner med du tuller!!! Syntes det er kvalmt bare å lese. Barnet ditt kan stå å spise da... ÆSJ!!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Hvordan vet dere på forhånd før barnet er kommet hvor lenge dere kommer til å amme?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 WHO anbefaler amming til 5 år. Hva er egentlig galt med amming? Det er dere voksne som gjør det sykt. At dere kan se på dette som ekkelt sier mer om dere enn om meg. Jeg tenker ikke sex når jeg ammer. Det er sykt at dere gjør det! Dessuten skaper det nærere bånd mellom mor og barn!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Regner med at du tuller, men hvis ikke vil jeg bare si følgende. Har du tenkt på hva dette har å si for gutten din? Tror du at han vil synes det er stas å huske at han hang i puppen din som seksåring? Eventuelt hvordan det blir for ham om det kommer ut blandt hans jevnaldrende? Det er noe som vil henge ved, det er ikke glemt etter to uker. Alle kvinner som har hatt melk kan få eller beholde melk lenge etter fødsel. Så om du klarer å holde på melk til konformasjonen, så betyr ikke det at det er naturlig å amme konfirmanten under talene.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Jeg ammet forrige barn til h*n var 3, da måtte jeg ut i jobb igjen.. Denne gangen MÅ jeg ingenting, så jeg vil kose meg hjemme med barnet så lenge som overhodet mulig!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Dette er typisk oslo-problematikk, at man skal bli flau. Litt lenger ut på bygdene i norge er ikke dette så veldig uvanlig. Jeg hadde aldri blitt flau. Da jeg var 7 var jeg sjalu storesøster og spurte min mor om pupp og det fikk jeg- jeg husker ikke det som særlig traumatisk!! Det er rart at verdens mest naturlige ting skal bli sett på som noe sykt noe. Hvordan kan du tenke at det er ekkelt at en mor ammer sitt barn? Det er det samme om barnet er 1 eller 14 - morsmelk er en vaksine!! Full av flotte antistoffer!! Jeg elsker sønnen min og han vi ikke synes dette er rart. Vær så snill ikke gjør ham til et utskudd!!! Vi er MANGE som meg, som ammer store barn!! Og det er ikke noe å skamme seg over... Bryst er BEST! Det gir jo ingen mening at menneskebarn skal drikke kumelk når de har spesialdesignet vare i brystene til mor!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Bor ikke i Oslo min venn, og amming er vel mer utbredt blandt mødre med høyere utdanning som oftest bor i sentrale strøk. Er fra ei bygd og jeg kan love deg at gutten din hadde blitt mobbet om han hadde bodd her. Det er selvsagt ikke greit, men det er du som gjør han til et utskudd. Antagelig fordi du har et behov for å føle at han trenger deg mest av alle og at ingen kan erstatte deg. Dere er ikke mange... Om du melder deg inn på et forum for sinnsforvirrede fruer som ammer barn i skolealder, så vil du nok treffe et par. Tenker ikke at det er seksuelt over hodet. Men sykt er det likevel. Å be om pupp i sjalusi er en ting, å huske at du fikk det en annen. Om du hadde synes det var helt greit, så har nok det sammenheng med at du ikke har sosial inteligens og derfor ikke har tatt opp i deg samfunnets normer. Håper virkelig dette er tull, for om det ikke er det går det en liten gutt der ute som vil få skoletiden sin ødelagt av en mor som ikke klarer å se annet enn sine egne behov.
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Bull- jeg opplevde mye mer aksept for amming, og at flere ammet, og ammet lenger, i oslo enn her på bøgda.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #19 Skrevet 21. mai 2009 Æsj...helt seriøst....stakkars unge...amming til skole alder!! Det innlegget der ER HELT SIKKERT! en spøk for og skape provokasjon. Og det funker ingen ved sine fulle fem ville vel utsatt sitt eget barn for det!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #20 Skrevet 21. mai 2009 Jada, amming er utbredt i Oslo, men i Oslo er de seksuelle lovene helt ville. Der skal jo babyer gå i bikini med innlegg!! Jeg gjør ikke sønnen min til et utskudd. Jeg ammet storesøsteren hans til hun ble 5 år, da sluttet hun fordi hun ikke ville ha pupp mere. Men hun syns det er flott nå at han får pupp og hun sier selv at hun skulle ønske hun fikk pupp lenger. Derfor pumper jeg meg til henne, hun får med seg en imsdalflaske mm på skolen!!! Jeg har ingen syke behov, men jeg vil det beste for barna mine, og KUMELK og MME er ikke det beste for barna, det er det BARE bryst som er!!! Det er en grunn til at bare mor er mor, og det er pga ammingen!! Jeg vet om flere oppegående lektorer og godt utdannede kvinner som ammer barn til skolelader, dette er ikke så uvanlig som du tror. Det som er uvanlig er å gi mme og kumelk til barna sine. Jeg tror du ser på dette som incest og det viser hvor SYKT samfunnet er blitt, når det er SYKT å gi morsmelk til barna sine. Hvorfor fikk du puppene dine? For at mannen din skal ta på de? NEI! For å amme! Og barn dør som oftest ikke når de er 6mnd, eller 18 år - de er barna dine for alltid og da kan de AMMES! Jeg har helt normal sosial intelligens og jeg går godt inn i de fleste forsamlinger, det er ingen som ser på meg som unormal, men de aller fleste sier at de beundrer min dedikasjon til ammingen, og jeg blir ofte spurt om hjelp til amming. Det er ikke forskjell på sjalusipupp og pupp - det er morsmelk uansett, og morsmelk er IKKE VONDT ELLER FORFERDELIG Å FÅ - NÅMÅ DU SLUTTE. Høres ut som du ikke fikk til ammingen? Dette er ikke tull. Det seksuelle samfunnet har gått for langt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #21 Skrevet 21. mai 2009 Hehe, så klart er det tull og tøv! Når et barn er over 2 år, i alle fall over 3 årsalder har de ikke behov for mm lenger. Da er det jo mest bare for kosen, og at noen vil la barnet sitt kose med brystene sine helt opp i skolealder er jo helt tåpelig! men for å svare på innlegget, jeg ammet sist i 14 mnd, og vil gjerne amme til rundt 1 års alder denne gangen også.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. mai 2009 #22 Skrevet 21. mai 2009 Om det kommer flere skal jeg amme nøyaktig 2 år 4 mnd 1 uke tre dager to timer og 57 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå