Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli rimlig nervøs. Dattra mi veide 3902gram og var 53 cm lang ved fødsel, nå 3 mnd etter veide ho bare 4860gram og 57 cm lang..

Det er veldig lite, og helsesøstra som er mega-gammel gir meg ikke no svar om hvorfor ho vokser så langsomt! Jeg vil jo ha svar, eller hvertfall alternativer..

Ho setter seg ikke inn i sitasjonen min i det hele tatt, å det er frustrerende.

Er det noen her som kan gi meg råd eller erfaring.. Tar i mot ALT!!

*Håpe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at ho er født tre uker før termin.. om det har noe å si.

Skrevet

Hei. Spiser hun normalt? Gulper mye? Ta henne eventuelt med til fastlegen din dersom det er vanskelig å få til noe på helsestasjonen. Jenta vår er 6 måneder nå, veier 5900 og er 62 lang. Vokser sakte, men var ikke så stor da hun ble født da, 2800 og 46 lang. Vær litt streng med den gamle damen og be henne sjekke kurven til barnet ditt, og spør om råd/veiledning !!

Lykke til

Skrevet

Ho spiser vel litt lite til å være tre mnd tror jeg.. men ho spiser ofte da.. hver 2-3time ca 100ml.. Gulper minimalt etter vi begynte på NAN H.A..

Tror jeg kanskje får ringe å høre med fastlegen =/

Det var ikke stort nei. Men har dere fått greie på hvorfor ho vokser så langsomt da? Bare sånn ho er kanskje? Barn er jo forskjellige..

Skrevet

Hei igjen. Så bra hun spiser ofte da! Nei bare fått høre at hun er liten, følger sin egen kurve men har flatet ut litt på lengde nå sist kontroll.Hun ble tatt med keisersnitt da hun gikk ned i vekt i magen den siste tiden av svangerskapet, men aner ikke om det gjaldt lengden også - kan jo hende. Synes det er rart at ikke jeg får mer info, synes ofte jeg blir avskrevet og får høre "ikke bekymre deg for det, så lenge hun spiser normalt og er frisk og rask så .." Hun spiser ikke så mye vår heller, ligger på ca 100 hver 3 dje time, og grøt mrg og kveld. Hun hadde vondt i nakken og vanskelig for henne å amme de første mnd, gikk over til flaske etter ca 4 mnd og heltid flaske nå den siste uken. Hun snapper ikke etter mat skjeen akkurat, så jeg får ikke i henne mer. Hun gulper noe voldsomt jenta vår i tillegg! Ja ring fastlegen, og kanskje sjekke nakke/rygg for sikkerhets skyld også - vår hadde kiss uten at vi skjønte det. (favorittside, ligger i c form, gulper mye etc) Har du merket noe til det?

Jenta vår er den blideste og mest fornøyde babyen jeg vet om, og av den grunn er jeg ikke bekymret, men gleder meg til jeg møter en fagperson som vil PRATE med meg om størrelsen hennes uten å blafre det vekk - for man begynner jo å lure når alle andre er større.

Er førstegangsmamma ..

Masse, masse lykke til !!

Skrevet

Jeg syns helsesjonen følger en sånn fasitsvar-skjema for barn jeg.. Når ho ligger på ryggen, ligger ho med hodet begge veier. Men legger jeg ho på mage klarer jeg ikke snu hode hennes mot venstre, virker som det stopper opp på en måte... Det med nakken kan jeg høre med fysioterapauten på Ahus om kanskje, ho er i tillegg klumpfot så må liksom inn på Ahus støtt å stadig :-)

Ja, det med at de er så små burde blitt litt mer alvorlig.. Det er fryktelig lett for en helsesøster å si at dette her er helt fint, så lenge ho spiser, er fornøyd så ikke bekymr dere.. Men er noe annet når man er en litt uviten førstegangsforelder:)

De fleste sier at første gangen man blir foreldre nikker man å bukker til helsestasjonen, og andre gangen man får et barn så gidder man ikke høre på dem i det heletatt..

Men jeg skulle gjerne fått et litt mer utfyldende svar, og blitt tatt litt mer alvorlig med tanke på at ho er liten.

Men er jo ikke uindervektig. for da hadde gramma vært utrolig mye mindre enn cm.. å de sto visst i samsvar... Men ho er jo liten av vekst..hmm..skjønner ingenting eg.. Fått time hos legen, så da ffår jeg se hva han sier.. Får jeg et mer utfyldene svar der, så skriver jeg det her jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...