Gå til innhold

Håpløs husmor lurer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan lager man marsipankake?

lager dere marsipanen selv eller kjøper dere en sånn pølse?

Den skal selvfølgelig være kjempegod og fin å se på..

Altså oppskrift og bruksanvisning ønskes.bunn og hvilken form.ja alt.

gi meg det gjerne inn med teskje.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe ferdig kjevlet marsipan, så er det bare til å legge den rett på kaken=)

Sukkerbunn med krem og jordbærbær, eller krem og sjokolade liker jeg=)

Skrevet

Det letteste er å kjøpe ferdig marsipanlokk, men er få butikker som har det. Jeg har bare funnet det på meny. :) Går jo ann å kjøpe en sånn marsipanpølse også og kjevle ut, men det er tung og lang jobb..

Jeg kjøpte også ferdig bunn også jeg da. Ordentlig husmødre lager sikkert dette selv. ;) Delte den i to. Dynket første laget med fløte, (for at den ikke skal bli tørr), så la jeg på ett lag med fyll. Fyllet i midten bestod av bringerbærkrem, (lagde krem av fløte og sukker og blandet det med fryste bringerbær som hadde tint), pluss hakkede valnøtter. Så la jeg på toppen av bunnen, og tok bringerbær krem på, og la marsipanlokket oppå. I butikken finner du masse fint du kan pynte med. :) Har bare laget det en gang, men den ble supergod!! Fikk masse skryt for den. Leter du litt på nettet finner du sikkert masse tips til hva du kan fylle med!

Lykke til :)

Skrevet

takker og bukker:)

Skrevet

Måtte smile litt av tittlen!

Enkleste måten er å kjøpe sukkerbunn og fyll av eget ønske samt ferdig kjevlet marsipanlokk som du legger over til sist og pakker den pent rundt kaka!

-Om du må ty til ferdig marsipanpølse, så bruk mel istedenfor melis så marsipanen ikke klistrer seg til kjevla. -Den vil ikke smake mel! Lurt å kjevle på en voksduk, men om du ikke har det, så går det fint uten bare du bruker nok mel!

Hilsen "frustrert frue"

Skrevet

aah takk super tips.

Skrevet

Sånn feridge kartonger med piano sjokoladekrem og vaniljekrem er veldig enkelt og godt som fyll. En kartong vaniljekrem i det ene laget og en kartong sjokoladekrem i det andre laget. Egentlig kan du kjøpe alt ferdig (bunn, lokk og fyll) og bare begynne med pyntina, og det blir like godt som laget fra bunnen.

Skrevet

nå snakker vi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...