råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 hehehe...satt litt på spissen men spiser han ikke utrolig mye?? sjekk her: frokost: 1 1/2 - 2 skiver mellommåltid: yoghurt lunsj: stor porsjon grøt middag: endten glass eller den middagen vi har. Da kan han fint spise f.eks 2 poteter, 3 fiskeboller, gulerøtter, saus og kål.... dessert: sånn beger med fruktmos/pure' kvelds: stor porsjon grøt drikker vann til alle måltider og utenom. er ikke dette mye i grunnen?? Han er 10 mnd i dag. Ikke tykk i det hele tatt. Hva spiser deres barn??
lanoforliten Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Ser mye ut ja men kanskje han har behov for det. Du kan jo se hvor mye min jente på nesten 11 mnd spiser... : Frokost:180 m nan ca og en skive uten skorper lunch: en halv banan og en yoghurt/fruktbeger og 80 m nan ca. Middag: 3/4 middagsglass og litt vann Kvelds: grøt av 120 ml vann og 130 m nan ca. Mellommåltid kan være litt frukt i babyfeederen eller et par babykjeks. Husk at de har en svært aktiv livsstil i denne alderen og har nok behov for mye mat..
herola Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Spiser mye ifh til mi, men hun er ikke noen storspiser da...De spiser vel det de har behov for, og så lenge de følger sin kurve - så er vel god matlyst bare bra :-) 10 mnd og spiser: Frokost: 1 skive uten skorpe Mellommåltid: 1/2 banan Lunsj: liten porsjon grøt (ca av 1 dl vann) og litt Frutti - av og til 1/2 br.skove i tillegg Middag: 1/2 gl. middag eller litt middag sammen med oss + 1/2 gl.yoghurt m gryn Kvelds: liten porsjon grøt Drikker vann til alle måltider og utenom + får mm 2 ganger i døgnet. Får din mm/mme i tillegg?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Æ syns ikke d va så mye æ :-) Gutten min på 6,5 mnd spise iløpete av et døgn : 6 dl tjukk velling fra flaske(nestn som grøt) ca. 6 dl mme 1 stort middagsglass 1-2 beger fruktpure evnt 1 glass yoghurt 2 porsjona grøt 1/2 dl risdrikk eller vann fra kopp til middag og grøt Å han e bare 6 mnd ;-)
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Min gutt på 9,5mnd spiser slik: frokost: 210ml mme Lunch: Stor porsjon grøt + vann Mellommåltid: 1skive + frukt/fruktmos og vann Middag: Middagsglass eller vår middag og vann Kvelds: Stor porsjon grøt + 70-100ml mme HI: Får ikke barnet ditt noe melk? Bare lurer=)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2009 Tusen takk for svar!!! Nei han får ikke mme eller mm. Kun vann. Har ikke fått det siden han var 7 mnd. Helsesøster sa det var helt greit....men utifra det dere skriver så stemmer jo ikke det!!! Må de ha den mme?? ble litt bekymret jeg nå............
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Ikke melk i det hele tatt hørtes litt rart ut synes jeg, men hvis helsesøster sier det så..... Leser i brosjyren fra Helsedirektoratet (den som heter "Mat for spedbarn" at de anbefaler mm eller mme til alle måltidene (!) Det gjør ikke vi, men han får mm til morgenen, og mme etter frokost. Mm før han legger seg, og mme etterpå for jeg har ikke nok til at han blir fornøyd. Til alle andre måltider får han vann.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Glemte også å si noe om hvor mye han spiser: Morgen: mm Frokost: 1 skive uten skorper og litt yoghurt el. grøt ca 1/2 porsjon Mellom måltid: 100 ml mme med velling i Lunsj: 1 banan, eller 1/2 skive og litt fruktmos Middag: Ca 3/4 middagsglass Kvelds: 1 porsjon grøt + tran Før leggetid: mm + flaske med mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå