Gå til innhold

gi dere vit Ddråper til 8mnd baby???

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte litt på det,han spiser 2x grøt,middag,brødskive litt mme og frukt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, har jo gjort det, men har slurvet litt i det siste.

Litt usikker selv hvor lenge vi skal gi ekstra D vitaminer til disse små.

Nå er det jo sommer og lettere tøy, men de skal jo ikke være i direkte sollys da. Går nok over til tran tenker jeg

Skrevet

Det skal gis helt til barnet er 1 år i alle fall, også skal man gå litt ned på dose. Sollys er skjelden nok for at de skal få det i seg. Om man gir Omega-3 eller tran skal man gi litt mindre av det.

Skrevet

Æ gir D-dråpa hver dag å kommer til å gjøre d ihvertfall til han e 1 år ;-) Når han bynne spise masse fisk osv så kan man droppe dm ;-) E så viktig for skjellelettet og kalsium opptaket i kroppen, så tørr ikke tøve me dm :-)

Skrevet

Jeg ga bare D-vitamin dråper til babyen mellom 6 uker og 5 mnd ca - når han kunne svelge ordentlig fra skje gikk jeg over til tran.. Han er så glad i tranen sin og lyser opp når han ser den store grønne flaska, så det kommer vi nok til å fortsette med..

Skrevet

Gir selvfølgelig ikke tran samtidig med d-vit :-) Men ha gulpe så djevelskt av dn tran, så orske ikke d styre :-P Men mulig vi prøve igjen snart når han blir større ;-) E så sunt atte me omega3, så vil jo gjerne at han ska få d i sæ ;-)

Skrevet

Har cirka droppa d, han får jo sol på seg (nei, jeg setter han ikke i sola, men ja, det kommer sol på han når vi triller og sånt noe. Er vel på vinteren d er aller viktigst. Har gitt litt tran i det siste, da.

Skrevet

Jeg sjekket akkurat opp i dette med sol og om man skal gå ned på dose D-vitamin/tran/omega-3 eller hva man nå gir. Finner ikke at det er anbefalt med mindre D-vitamin fordet så jeg gir nå 10 mcg selv om jeg bor i solrikt land..

Er utrolig kjipt med barn med D-vitamin mangel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...