gravid1709 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 lurte litt på det,han spiser 2x grøt,middag,brødskive litt mme og frukt
lilleღpersille Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Nja, har jo gjort det, men har slurvet litt i det siste. Litt usikker selv hvor lenge vi skal gi ekstra D vitaminer til disse små. Nå er det jo sommer og lettere tøy, men de skal jo ikke være i direkte sollys da. Går nok over til tran tenker jeg
mosegrisen Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Det skal gis helt til barnet er 1 år i alle fall, også skal man gå litt ned på dose. Sollys er skjelden nok for at de skal få det i seg. Om man gir Omega-3 eller tran skal man gi litt mindre av det.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Æ gir D-dråpa hver dag å kommer til å gjøre d ihvertfall til han e 1 år ;-) Når han bynne spise masse fisk osv så kan man droppe dm ;-) E så viktig for skjellelettet og kalsium opptaket i kroppen, så tørr ikke tøve me dm :-)
Guttemamma75 Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Jeg ga bare D-vitamin dråper til babyen mellom 6 uker og 5 mnd ca - når han kunne svelge ordentlig fra skje gikk jeg over til tran.. Han er så glad i tranen sin og lyser opp når han ser den store grønne flaska, så det kommer vi nok til å fortsette med..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Gir selvfølgelig ikke tran samtidig med d-vit :-) Men ha gulpe så djevelskt av dn tran, så orske ikke d styre :-P Men mulig vi prøve igjen snart når han blir større ;-) E så sunt atte me omega3, så vil jo gjerne at han ska få d i sæ ;-)
0908 Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Har cirka droppa d, han får jo sol på seg (nei, jeg setter han ikke i sola, men ja, det kommer sol på han når vi triller og sånt noe. Er vel på vinteren d er aller viktigst. Har gitt litt tran i det siste, da.
mosegrisen Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Jeg sjekket akkurat opp i dette med sol og om man skal gå ned på dose D-vitamin/tran/omega-3 eller hva man nå gir. Finner ikke at det er anbefalt med mindre D-vitamin fordet så jeg gir nå 10 mcg selv om jeg bor i solrikt land.. Er utrolig kjipt med barn med D-vitamin mangel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå