Gå til innhold

Hva feiler det katta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sldri i hele mitt liv vært borti en katt som er urenslig før dette. Hun er nekter å gå i kassa, enda den er rein og helt ok. Hun driter bare rett ved siden av, eller går ned i stua. Har tilmed satt henne inne på et wc med sandkassa for å lære henne å gå i den. Hun satt og stirra dumt på den, til slutt klarte hun ikke holde seg å gikk i den.

Men, søren om hun gidder å gå i den nå.

Ellers er hun verdens skjønneste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det vært sånn lenge?

Ble den tatt for tidlig fra moren?

En katt gjør ikke slikt for og være dum, er heller ikke sikkert det er kassa..

Jeg ville tatt den til dyrlegen for sjekk av magen og slikt.. Ligger som regel noe bak..

Skrevet

Vet ikke om den ble tatt for tidlig, de sa den var 13 uker til meg. Men, tidligere ville hun bare gå på do ute, så har hun akkurat fått kattunger og må holdes inne til hun skal steriliseres, men uansett merkelig, aldri vært borti det før. Så problemet er at jeg er redd hun ikke skal lære kattungene å gå i kassa.

Skrevet

Rart.. Mulig hun er godt opplært og vil helst gå ute da.. :) men skjønner at det er surt.. Jeg ville fortsatt snakket med dyrlegen da.. Hva med ppiller frem til sterilisering? Er jo egentlig ikke bra, men en liten stund burde gå bra..

Min katt vil heller ikke gå på kassa, om han kan ut.. Er kun om vi er på ferie, eller han er alene hjemme veldig lenge at han går på kassa..

Skrevet

kan være noe i kassa hun ikke liker

Skrevet

Det er mange katter som ikke kan utstå å gå på do inne! Jeg tror de finner det nedverdigende:) Katten min gjør det nå, fordi han ikke har egnede doutearealer her vi bor nå, men vi flytter snart, og da blir det gress og trær;) Får se om han ikke dropper innedoen etterhvert. Før NEKTET han plent å gå på dokasse, han holdt deg heller i et døgn framfør å tisse på den kassa!

Skrevet

Takk for råd. :) Visste ikke at katter faktisk kunne føle det som nedverdigene å gå på do inne . Tror jeg tar en tur til dyrelegen da og spør om ppiller, selv om det var hun som i utgangspunktet sa jeg skulle holde henne inne til sterilisering. Føles tryggere å at hun går på ppiller i tilfelle hun stikker ut en tur.

Skrevet

Å ja, det er derfor du holder henne inne ja. P-piller er ikke bra for katter, 50% får kreft av de.

Hva med å prøve å spraye masse catnip på kassa? Noen katter elsker lukta, katta mi liker det og, men er ikke helt vill etter det liksom. Finnes i sprayform på dyrebutikken, lukter faktisk godt av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...