Gå til innhold

Innspill til vognvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 5. oktober og har såvidt begynt å tenke litt på dette med vogn. Noen som har sjekket litt - og som vil dele noen tips? (Tenker mht voksipose og str på vognbag osv siden vi går vintersesongen i møte..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt meg en brukt vogn denne gangen. Men den er knapt brukt. 5 mnd bare. En TFK jogger twist. 3000 kr. sjokoladebrun(nypris ca 6500).Har ei venninne som har tfk i tvilling vogn og hun var strålende fornøyd så jeg slo til.Hadde tenkt og kjøpe Emmaljunga duo før jeg kom over tfk`n... Den ble best i test på tv hjelper deg....

Tenkte jeg skulle kjøpe en Easy grow vognpose.... Tror det var den som vant testen på tv 2 hjelper deg.Stoler fullt ut på de jeg :)

Skrevet

Emmaljunga: du har mange valg her..

Og det er for ingenting den kom best ut i test nå i 2009 på tv2 og foreldre og barn..

Vi har emmsljunga city cross, og er noe av det beste jeg og mannen min har trillet..Til denne vogna kan man kjøpe emmaljunga city bag.. Noe vi lurer på å gjøre, satt og kikket på brukte bager og så at vi kan finne pent brukte helt ned i 800,-

Men, i.o.m. at vi har simo bagvogn så kan det bli overflødig med bagdel til emmaljunga.. simo kommer også høyt opp på scoringslista vår..

begge vognene er romslig, stødig og ikke minst sikker..

Venter nr 4 så vi har vært innom endel vogner..

Skrevet

glemte å si at vi har kun brukt voksipose til våre barn og kommer til å gjøre det med neste også...

Skrevet

Har hørt mye positivt om Emmaljunga :) Vi skal ha Emmaljunga duo-et eller annet. Husker ikke hva den het nå, men det er fordi vi får rabatt på den. Har også lest en test om den i magasinet "Gravid" hvor Emmaljunga kom best ut.

Skrevet

Jeg har bestillt meg en Emmaljunga Edge Duo, en god, solid og romslig vogn som passer godt til nordiske forhold. Slik jeg har forstått det så har Emmaljunga de største baggene, noe som er til fordel på vinteren.

I vogna skal jeg ha en hjemmelaget vognpose, som jeg skal sy selv. :)

Skrevet

TFK joggster twist. God plass i bag 82 cm tror jeg, og stor god sportsdel, som skal vare til barnet er 4 år. 3 gode solide luftdekk, lett å svinge for bytrilling om du bor i en storby.

Skrevet

Sats på en vogn som ikke veier så mye, så slipper du mye kjas og mas! Særlig om du har mye bakker å gå i eller om du skal benytte deg av barnevogn og bil!

Skrevet

Simo vognene er supre! :) Jeg har nett kjøp en Simo kombivogn!

Har erfaringer med den fra før, og den er kjempe god.

Veldig lett å legge sammen ++

Jeg ville gått for den ;)

Skrevet

Vi var veldig mye fram og tilbake, men landa på en Emmaljunga City Cerox 360. Vi kjøpte den brukt på Finn.no, og kjøpte også en City Bag brukt. Nå er vi jo førstegangs så har ikke så mye peil, men jeg er i alle fall fornøyd :)

Skrevet

emmaljunga duo edge uten tvil!!!! har en september baby fra før, og er storfornøyd med denne vogna :D

her vi bor er det veldig mye slaps og sludd hele vinteren, og veiene jeg går tur på er ofte dårlig brøytet. Men det er ikke noe problem for duo edgen, den baner seg vei uansett, uten at det blir noe særlig tyngre og skyve den. Den liksom bare glir oppå alt :D

Som pose hadde vi en gammel skinnpose som mannen min brukte da han var liten, men etter at mini begynte å røre mer på seg i vognen var vi nødt til å kjøpe en som hadde hull til selene. Så da kjøpte vi oss en voksi urban, den er helt lik den posen som fikk førsteplass i årets test av vinterposer i F&B/tv2 hjelper deg.

Den kommer med en babydel og en "toddler" del, slik at man enkelt kan bytte å gjøre den lengre. Dette er en pose som kan brukes helt til barnet er ca.4år!! Super pose som vi er VELDIG fornøyde med!

Skrevet

Hei! :-)

Har nettopp kjøpt meg Emmaljunga Edge Duo, kjempeflott vogn med stor plass i bagen! :-)

Er kjempefornøyd med vogna, og gleder meg til å kunne ta den i bruk! :-)

Ble anbefalt den vogna av flere veninner som har nettopp den!

Jeg ville ha størst mulig bag da babyen kommer i mnd.skiftet juli/august, og jeg ønsker å kunne bruke bagdelen og voksipose lengst mulig i vinter!

Lykke til med vognkjøp! :-)

Skrevet

Kjøpte forresten vogna mi på finn.no og sparte 3000,- på den og den er -09 modellen!

Dei som hadde kjøpt vogna måtte ha tvillingvogn fordi babyen deres måtte ligge med pute pga. hoftefeil dermed solgte dei vogna som var brukt kun 3 mnd og ser helt ubrukt ut!

Anbefaler ta en titt på Finn.no der kan man gjøre et knallkjøp om du synes at det kan bli dyrt å kjøpe helt ny vogn!

2 av mine veninner kjøpte og¨å vogna si der, dei er også kjempetilfredse! :-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvis man skal bruke voksipose, så vil jeg foreslå en stor vogn, f.eks. Simo. Noen synes nok den er stor og tung, men den er veldig praktisk når man skal ha stor vinterpose oppi. Den er stabil også. Vi kjøpte vogn litt tidlig fordi det var kampanje på Baby Shop. Kjøpte kombivogn til ca. 3800

Skrevet

siden vi går vintertiden i møte vil jeg anbefale simo romslig vogn. å den eneste vogna som er vind og vanntett slik at du slipper det fordømte svarte trekke over vogna. kalesjen er også slik at den skjermer barnet godt. hadde simo tvilling vogn til tvillingene mine sist å jeg kommer til å gå for det denne gangen også. ja emmaljunga vognene er fine men synes det er noe dritt at ikke de er laget slik at man slipper regntrekket. ihvertfall siden vi bor i norge å er ikke akkurat kjent for å ha en fin vinter. duo vogna av simo er forøvrig en mye lettere utgave av kombien å veier like mye som emmmaljunga sin vogn ca 16 kg. har sittet å studert endel på vogner her i det siste. da jeg som deg følte meg litt rådvill. men har nå funnet vogna jeg vil ha å hvilken farge jeg ønsker så nå myser jeg litt på finn.no finner kansje ei som er brukt et års tid. er ikke så opptatt av å ha ei brenn ny vogn jeg.

Skrevet

Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo da nr 1 kom i 2007. Er veldig fornøyd med denne. Får god plass til VOKSI-posen i den. Den er tung (og stødig) så hvis du skal bære den daglig opp i 4 etg i blokk uten heis ville jeg kanskje valgt noe annet. Vi valgte understell med teleskop-"håndtak" (hva heter den delen av vogna man holder i?) og det anbefaler jeg ikke. Velg sånn man "knekker" opp eller ned for å finne rett høyde for deg. Gog plass i kurven under vogna også. Man kan snu kjøreretning på sportsdelen etter hva ungen ønsker eller hvor sola er, mens ungen sitter i. Myggnetting er innebygget. Regntrekk følger med. Man kan og ha søskenbrett på denne vogna.

Skrevet

Vi vurderer emmaljunga duo edge på grunn av teleskophåndtakene, det virker greit med justeringsmuligheter i forhold til at jeg er 1.68 og samboeren min er 1.92 høy.

Hvorfor vil du ikke anbefale teleskophåndtakene?

Vil de knekk-håndtakene ha god nok justering til at samboeren min kan gå med vognen uten å få trøbbel med ryggen?

Skrevet

Hei,

Vi kommer til aa kjoepe emmaljunga city cross fordi den er nett men samtidig romslig. Den har knekk haandtak som de jeg har snakket med annbefaler framfor teleskop haandtak fordi det er mindre feil med disse samt at de er lettere aa reparere om de skulle bli oedelagt. Mannen min er 1.96 og jeg 1.52 saa dette er den vognen som passet best for oss begge. Det er og den vogna som er lettest av de vi har sett paa saa den er lett aa haandtere for lille meg men ikke for liten til mannen min. Hjulene paa denne vogna er punkteringsfrie og svaert lette, kunne ikke tenkt meg aa kjoepe vogn med lufthjul da disse veier et tonn og maa lappes i et sett. En vennine har vogn med lufthjul og har punktert 6 gang siden november!!!!!!!!!!!! Det gidder jeg ikke bale med..

Lykke til

Gjest Tipsie
Skrevet

Hei! Har kjøpt EMMALJUNGA EDGE DUO.

Emmaljunga har komt veldig godt ut i tester. Best i test på Tv2 hjelper deg.

Hadde i utg. punktet bestemt meg for CITY CROSS - MEN leste et sted at noen mente bagen til denne (city bag) var for liten til vinterbruk!

Tok kontakt med butikken og fikk bekreftet at de syntes bagen ble for liten når jeg har termin i Oktober!

Noe å tenke på! =) Du skal jo ha oppi en god vinterpose. Best å kunne være ute med vogna så lenge man vil uten dårlig samvittighet for at barnet ligger trangt.

Skrevet

Godt å høre erfaringene fra andre par som er ulike i høyden! :-)

Er ikke så lett å se for seg hvordan det vil bli med vogn når en ikke har gått noe særlig med vogn før.

Skrevet

Er fantastisk fornøyd med vår TFK som vi kjøpte til førstemann!!!

Skrevet

Idag kjøpte vi TFK J. Twist:) vi bor ved oppover og

nedover bakker. Kjører mye bil så er avhenging av en

vogn som blir liten og lett.

Den har stor nok bag til vinterbarn og fikk lett plass til

dun soveposen.

Tror dette er 3-hjuls vognen med størst bag.

Itillegg har den god justering for høye folk. Noe den må være til

oss begge. Lett å svinge og generelt en kul vogn!

Kan brukes fra nyfødt med bag og vogna selv kommer som sportsvogn.

Pefekt fra 6 mnd alder når de vil opp å se på verden..

Med andre ord, tror denne blir perfekt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...