Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 jeg er så sliten. min lille gutt er gått fra sjarmtroll til bare å være trollete. han skriker å hyler til han brekker seg hvis han ikke får det som han vil. dagene består av endeløse kamper. ikke vil han kle på seg, ikke vil han spise, ikke vil han legge seg. hvis jeg steller han så vil han at faren skal gjøre det. hvis pappa gjør det så vil han ha meg. i sine hysteriske raserianfall kan han spytte, bite, true,kaste ting og slå. jeg tør ikke lengre å la han være ilag med sin lillesøster uten konstant oppsyn, da han kan bli helt hysterisk hvis hun vil leke med hans leker. vi har prøvd å være bestemt, rolig, overse han, tolmodig og sinte. ingenting hjelper. noen med råd og erfaring?
Gjest Vims Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hei Vet ikke jeg altså, men trassalder kombinert med sjalusi overfor lillesøster? Mange følelser han ikke har kontroll på selv? Et forslag til å få ting inn på et nytt spor, gjøre noe sammen med bare ham. "Nå vi på biblioteket/svømmehallen/teater/kino/cafe osv., bare du og jeg, blir ikke det morsomt?" Forhåpentligvis synes han det, og dere får noen hyggelige timer sammen. Mine barn oppførerer seg i hvertfall annerledes når de får alenetid (og ikke bare er hjemme) med enten meg eller pappa'n sin. Kanskje det fører til bedre tider hjemme også, uansett får dere noen fine timer sammen som gjør at man holder ut "krigen" hjemme litt bedre.... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå