Gå til innhold

flere som prater engelsk med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prater mye engelsk og norsk til min datter, delvis fordi bf er fra england, men de har ikke så mye kontakt. Synes det er fint for henne å kunne flere språk... :) Eller synes det at det kan gjøre barn lett forvirret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker både engelsk og norsk til barna mine. Jeg er fra USA, men har bodd her i 16år.

Skrevet

Dette har jeg hørt fra en kollega som kan litt om det:

Det er positivt for flinke barn, og negativt for barn som ikke tar språklæring like lett.

De flinke barna blir enda flinkere i begge språk -mens det motsatte skjer den andre veien.

Rotete skrevet, et tegn på at det kanskje er godt jeg bare lærte meg norsk:-)

Skrevet

he he, min datter bruker tegnspråk i tillegg, for min mor er døv.. Så synes hun er så utrolig flink.. Hun klarer å skille norsk fra engelsk ganske fint også:) så tenkte det kanskje er en bra ting..

Skrevet

Ja, det er visst veldig positivt dersom ungen fikser det - så da hadde jeg fortsatt!!

Hvis hu nå mestrer tre språk, så vil jeg jo tro at hu er i kategori "fikser dette supert", så kjør på!!:-)

Men som jeg starta innlegget mitt med, en kollega (lærer i norsk) har fortalt meg dette - jeg har ikke sjekket med andre om det faktisk stemmer!

Kjør på, kjempegøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...